eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDotychczas działalność usługowa, teraz dodatkowo sklep › Re: Dotychczas działalność usługowa, teraz dodatkowo sklep
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 13 Aug 2014 00:10:24 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Dotychczas działalność usługowa, teraz dodatkowo sklep

    On Tue, 12 Aug 2014, dddddddd wrote:

    > u mnie też tam wyświetla się "adres siedziby" a nie zamieszkania

    Raczej "zaszłość" - w przepisach jest "adres siedziby lub miejsce
    zamieszkania", w wersji pełnej "adres siedziby osoby prawnej lub
    miejsce zamieszkania osoby fizycznej".
    Co jest *Twoją* "siedzibą"?
    (przypominam - mowa o przedsiębiorcy, osobie, a nie przedsiębiorstwie!)

    > to czym skutkowałoby wystawianie faktur 'na siedzibę' a nie na miejsce
    > zamieszkania?

    Praktycznie - nie słychać o przypadkach "samoistnego" ścigania.
    A przynajmniej sam nie potknąłem się o opis lub czyjąś opowieść.
    Znaczy aby organy tak same z siebie czepiały się braku "adresu podatnika"
    na f-rze.
    Pewnie problem pojawia się dopiero przy jakichś sporach.
    Ale po pierwsze mogę się mylić, a po drugie to może się zmienić,
    a wtedy będzie działało "pięć lat wstecz" i może być groźne.

    > w zasadzie skoro otwieram sklep to nawet nie mam zamiaru przebywać w domu,
    > czasem tylko się tam pojawię :)

    :D

    pzdr, Gotfryd