eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDotychczas działalność usługowa, teraz dodatkowo sklep › Re: Dotychczas działalność usługowa, teraz dodatkowo sklep
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dotychczas działalność usługowa, teraz dodatkowo sklep
    Date: Mon, 18 Aug 2014 11:24:42 +0200

    W dniu 2014-08-18 10:13, Liwiusz pisze:

    > To Ty musisz mieć, skoro twierdzisz, że rok ma być.

    Nie siedzę w przepisach, więc nawet ciężko mi szukać.

    Ostatnia znana mi zmiana, to Rozporządzenie Ministra Finansów
    z dnia 11 grudnia 2012 r., poz. 1428.:

    "§ 5. 1. Faktura powinna zawierać:
    1) datę jej wystawienia;
    2) kolejny numer, nadany w ramach jednej lub więcej serii, który w
    sposób jednoznaczny identyfikuje fakturę;"

    Istotnie, tutaj nie ma nic na temat numeracji rocznej.

    > Zupełnie bez związku.

    Zawsze mi mówiono, że dokumenty podlegające pod VAT muszą się "zaczynać"
    od numeru 1 w kolejnym roku, albo obrachunkowym, albo kalendarzowym.
    Stąd też dla _jednoznacznej_ identyfikacji każdy schemat numeracji
    winien mieć człon z rokiem.
    Inny aspekt: ciężko wprowadzić do systemu (nawet, jeśli podatnik
    wystawia "ręczne" faktury) dokument z numerem solo, gdyż będzie się
    dublował w kolejnym roku. W każdym znanym mi systemie indeks idzie po
    numeracji.

    Może coś się zmieniło w przepisach - nie wiem.
    Ostatni raz byłem na spotkaniach z ludźmi z MF przy pierwszych
    fiskalizacjach.

    Z ciekawości w wolnej chwili poszukam, popytam.
    A może ktoś w tym temacie siedzi i podeśle jakieś przepisy szczegółowe
    dotyczące numeracji faktur sprzedaży.

    Poza tym przepisy dotyczące tego samego są "porozrzucane" po różnych
    dokumentach, czasem z różnych resortów.
    Prosty przykład: podpis na fakturze, którego już od kilku lat nie ma.
    Ale, aby móc ścigać za niezapłaconą fakturę, podpis na kopii "się
    przydaje" ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.