eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDotychczas działalność usługowa, teraz dodatkowo sklep › Re: Dotychczas działalność usługowa, teraz dodatkowo sklep
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 18 Aug 2014 11:41:06 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Dotychczas działalność usługowa, teraz dodatkowo sklep

    On Mon, 18 Aug 2014, Adam wrote:

    > Zawsze mi mówiono, że dokumenty podlegające pod VAT muszą się "zaczynać" od
    > numeru 1 w kolejnym roku, albo obrachunkowym, albo kalendarzowym.

    O ile przy wymogach na dokumentację dla celów rachunkowych lub dla celów
    podatku dochodowego istnienie takiej regulacji nie byłoby niczym dziwnym,
    to dla VAT jak najbardziej.
    Przecież VAT "od zawsze" jest podatkiem "ciągłym", rozliczanym okresowo,
    a nie rocznie!

    > Inny aspekt: ciężko wprowadzić do systemu (nawet, jeśli podatnik wystawia
    > "ręczne" faktury) dokument z numerem solo, gdyż będzie się dublował w
    > kolejnym roku. W każdym znanym mi systemie indeks idzie po numeracji.

    To nie dowodzi niemożliwości operacji odwrotnej ;)

    > Może coś się zmieniło w przepisach - nie wiem.

    No właśnie... nie bardzo.

    > Poza tym przepisy dotyczące tego samego są "porozrzucane" po różnych
    > dokumentach, czasem z różnych resortów.

    Zgadza się.
    Ale co jest nadziwniejsze w Twojej tezie, to ten VAT właśnie.

    pzdr, Gotfryd