  • 1. Data: 2006-02-03 11:42:26
    Temat: ZUS DRA - gdzie wzór wypełnienia ?
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Witam,

    Mam pytanie, czy ktoś wie, czy gdzieś w sieci jest
    wzór wypełnienia druku DRA dla ZUS-u ?

    Mam/wiem kwoty, jakie trzeba wpisać (pierwszy raz DG, niższy ZUS)
    mam druki i jakoś nie jestem pewien czy dobrze wypełniam.

    Czy może ktoś mi podpowiedzieć ?

    pozdr
    Grzegorz
    ps. Czy składając druk DRA, muszę już mieć jakieś powierdzenie
    że opłaciłem składki? Jest jakaś kolejność?

  • 2. Data: 2006-02-03 12:18:28
    Temat: Re: ZUS DRA - gdzie wzór wypełnienia ?
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Grzes wrote:

    > Witam,
    >
    > Mam pytanie, czy ktoś wie, czy gdzieś w sieci jest
    > wzór wypełnienia druku DRA dla ZUS-u ?

    Nie wiem jak w sieci, ale u mnie w zus kolo dziennika podawczego jest
    gablotka i stoliczek. Cyferki wystarczy przepisac. No i dane osobowe
    wlasne nalezy wpisac a nie jana kowalskiego ;))))

    --
    Sid Meyer's Civilisation IV - zagrajmy ......... http://tiny.pl/xv2d
    Terror, ze strach sie bac - felieton ........... http://tiny.pl/xk83

  • 3. Data: 2006-02-03 13:06:47
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak w sieci, ale u mnie w zus kolo dziennika podawczego jest
    > gablotka i stoliczek. Cyferki wystarczy przepisac. No i dane osobowe
    > wlasne nalezy wpisac a nie jana kowalskiego ;))))

    Widzisz, a u mnie nie widziałem ;( czegoś takiego.
    W poniedziałek idę poszukam ;) lub będę panią na informacji
    dopytywał, o ile (może dziś zdobędę) płatnik mi nie pomoże.

    Pozdr
    Grzegorz
    ps. A składając deklarację DRA, okazuję jakiś dokument, że wpłata
    poszła? Laickie pytanie, ale to będzie ten pierwszy raz.

  • 4. Data: 2006-02-03 13:11:41
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Grzes" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Mam/wiem kwoty, jakie trzeba wpisać (pierwszy raz DG, niższy ZUS)
    > mam druki i jakoś nie jestem pewien czy dobrze wypełniam.

    tzn czego nie wiesz? przeciez wszystko jest opisane.
    wez program platnika to policzy sam i zweryfikuje ci czy dobrze wypelniles

  • 5. Data: 2006-02-03 13:12:18
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Widzisz, a u mnie nie widziałem ;( czegoś takiego.
    > W poniedziałek idę poszukam ;) lub będę panią na informacji
    > dopytywał, o ile (może dziś zdobędę) płatnik mi nie pomoże.

    No, policzy, ale zanim się przyzwyczaisz do obsługi tego programu
    to trochę minie ;)

    > ps. A składając deklarację DRA, okazuję jakiś dokument, że wpłata
    > poszła? Laickie pytanie, ale to będzie ten pierwszy raz.

    Nie, w DRA deklarujesz ile wpłacasz. Wpłaty oczywiście należy robić,
    ale to nie ma związku z DRA jako takim.
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2006-02-03 13:26:18
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Grzes wrote:

    > Widzisz, a u mnie nie widziałem ;( czegoś takiego.
    > W poniedziałek idę poszukam ;) lub będę panią na informacji
    > dopytywał, o ile (może dziś zdobędę) płatnik mi nie pomoże.

    Platnika wyrzuc w siny kat. Tylko sie nerwicy czlowiek moze nabawic...

    Polecam:
    http://www.zus.pl/ubezpie/podstawa.htm

    Jedna z niewielu rzeczy, ktora sie zusowi udala...

    > ps. A składając deklarację DRA, okazuję jakiś dokument, że wpłata
    > poszła? Laickie pytanie, ale to będzie ten pierwszy raz.

    Nie. Skladasz do dnia do ktorego masz zlozyc (zakladam ze do 10-tego
    kazdego miesiaca) i tez do 10-tego masz wykonac przelew na odpowiednie
    komnto lub konta (zaleznie jak jestes ubezpieczony).

    I nikt sie o to nie bedzie upominal az:
    - cos im si enei bedzie zgadzac i cie poprosza o dowody wplaty
    - nie bedziesz placil i zrobi sie dlug okolo 2 tysiace
    - z innycyh przyczyn... ;)

    Oczywiscie pamietaj, ze ZUS ponoc nie honoruje potwierdzen przelewu
    wydrukowanych, takich jak z bankow elektornicznych, bez pieczeci banku i
    podpisu kasjera... Ale ja mam do gleboko w d... ;) Na emeryture z ZUS
    nie licze....

  • 7. Data: 2006-02-03 13:32:52
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:drvkri$m6g$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie, w DRA deklarujesz ile wpłacasz. Wpłaty oczywiście należy robić,
    > ale to nie ma związku z DRA jako takim.

    Bardzo dziękuję za pomoc ;)

    pozdr
    Grzegorz
    ps. jak się wdrażam w to wszystko i czytam grupę i nie tylko,
    to widać, że w Polsce mamy system _bardzo_ sprzyjąjący DG ;(

    ps. A jak chciałbym zlecić jakiejś księgowej głowę to na dźwięk
    słowa Allegro/Internet..... widzę wielkie oczy i wiem, że już będzie
    problem ;/

  • 8. Data: 2006-02-03 13:38:57
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    > Platnika wyrzuc w siny kat. Tylko sie nerwicy czlowiek moze nabawic...
    >
    > Polecam:
    > http://www.zus.pl/ubezpie/podstawa.htm
    >
    > Jedna z niewielu rzeczy, ktora sie zusowi udala...

    Dzięki za radę ;), patrzę też na stronę www.pit.pl i tam są też kwoty
    składek.

    > I nikt sie o to nie bedzie upominal az:
    > - cos im si enei bedzie zgadzac i cie poprosza o dowody wplaty
    > - nie bedziesz placil i zrobi sie dlug okolo 2 tysiace
    > - z innycyh przyczyn... ;)

    Koleżanka tam pracowała, takiego bu.. znaczy nieładu to nigdzie nie
    widziała.

> [...]
    > wydrukowanych, takich jak z bankow elektornicznych, bez pieczeci banku i
    > podpisu kasjera... Ale ja mam do gleboko w d... ;) Na emeryture z ZUS

    To i tak jesteś optymistą ;), ja się czasem myślę, czy dociągnę do 65 lat,
    a kto wie, jak system ubez. zacznie się już całkiem walić to może podniosą
    wiek do 70 lat :/. Na ZUS nie liczę, tylko chciałbym mieć spokój z nimi.

  • 9. Data: 2006-02-03 14:40:12
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Grzes wrote:

    > ps. jak się wdrażam w to wszystko i czytam grupę i nie tylko,
    > to widać, że w Polsce mamy system _bardzo_ sprzyjąjący DG ;(

    Dobra. Znow mnie zdenerwowales. Lepiej si enie odzywaj juz. ;))

  • 10. Data: 2006-02-06 09:47:50
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

> [...]
    > ps. jak się wdrażam w to wszystko i czytam grupę i nie tylko,
    > to widać, że w Polsce mamy system _bardzo_ sprzyjąjący DG ;(

    I ta refleksja będzie Ci odtąd towarzyszyć zawsze :(((.

    Pozdr. Graszka (już od 10 lat w tych trybikach).