  • 11. Data: 2009-04-17 12:32:13
    Temat: Re: Dowody wpłat gotówkowych
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2009 o 14:08:52 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

    > No właśnie też tak myślałem, ale ostatnio babka wystawiała fakturę za
    > przegląd samochodu i na śiłę wciskała dowód wpłaty mówiąc, ze jest konieczny
    > do faktury, co najśmieszniejsze to faktura jest na 98 zł, a wzięła 100 i na
    > tyle wystawiła dowód wpłaty.

    Powinna być tam pieczątka CEPIK 2zł czy coś takiego :)
    Ja tak samo miałem, nie wiem z czego to wynika i czy
    jest to prawidłowe, ale szkoda mi było czasu żeby wyjaśniać
    2zł, zwłaszcza że panienka z okienka nie ma o tym zielonego pojęcia
    i trzeba by zrobić poruszenie piętro lub dwa wyżej.

    > Co do faktur za internet to ostatnio przeczytałem takie coś:
    > "Jakież więc było moje zdziwienie gdy tydzień później pani z US
    > poinformowała mnie telefonicznie, że to co dostarczyłem jest absolutnie
    > niewystarczające do rozliczenia podatku! Otóż powinienem dostarczyć jeszcze
    > dowody wpłat kwot za Internet, bo co prawda faktury posiadam, ale być może
    > bezczelnie przez rok nie postanowiłem uiścić za usługi.

    Zgadza się. Do odliczenia internetu trzeba "ponieść wydatek".
    Do wrzucenia w koszty trzeba "ponieść koszt". A to nie są pojęcia
    tożsame.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2009-04-17 12:33:16
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2009 o 14:10:54 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Ponoć, ponoć.
    >
    > Przepis brzmi:
    >
    > "wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania sieci Internet".
    >
    > Jakiej nadinterpretacji trzeba, aby USy kazały mieć dowody wpłat?

    Jeśli nie masz dowodów wpłat to jak udowodnisz że poniosłeś *wydatek* ?

    > W innym artykule czytamy, że
    > "Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione...".
    >
    > I tutaj już nikt nie ma wątpliwości: przy DG w koszty dajesz fakturę
    > choćbyś jej nie zapłacił.

    Bo poniesienie wydatku a poniesienie kosztu to dwa różne terminy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 13. Data: 2009-04-17 12:33:52
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2009 o 14:15:17 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Czy jest już wsparcie w postaci orzecznictwa sądów?

    Ale po co - przepis jest klarowny - ma być faktura i ma być wydatek
    poniesiony w danym roku podatkowym.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 14. Data: 2009-04-17 12:34:59
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2009 o 14:12:18 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > A jeśli już chcemy czytać literalnie przepis i żądamy dowodu
    > poniesienia kosztu, to po co w takim razie faktura?

    Bo koszt masz poniesiony wtedy gdy masz fakturę i datą kosztu jest data faktury
    (mówię o art. 22.4/6b updof).
    A wydatek masz poniesiony w momencie fizycznego uiszczenia (pomijam
    dla uproszczenia sytuację z przelewem docierającym za X dni).

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 15. Data: 2009-04-17 12:37:20
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > A jak się ktoś spóźni, to może odliczyć w roku kolejnym, czy już
    > przepada?

    No własnie - faktura z grudnia, wpłata w styczniu. :)

    W Dg nie ma problemu, tutaj - pewnie dodatkowy bałagan. :)

    --
    spp

  • 16. Data: 2009-04-17 12:37:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > A wydatek masz poniesiony w momencie fizycznego uiszczenia (pomijam
    > dla uproszczenia sytuację z przelewem docierającym za X dni).

    Czyli do internetu potrzeba dowodów wpłat, a nie faktur, odliczamy
    bowiem poniesione wydatki, a nie koszty.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-04-17 12:49:53
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2009 o 14:37:20 spp <s...@o...pl> napisał(a):

    > No własnie - faktura z grudnia, wpłata w styczniu. :)

    IIRC odliczasz w roku zapłaty - bo wtedy ponosisz wydatek.
    Faktura ma tylko być.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 18. Data: 2009-04-17 12:50:36
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2009 o 14:37:31 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Czyli do internetu potrzeba dowodów wpłat, a nie faktur, odliczamy
    > bowiem poniesione wydatki, a nie koszty.

    W przepisie jest chyba też wymóg udokumentowania fakturami,
    stąd potrzeba zestawu faktura+dowód wpłaty.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 19. Data: 2009-04-17 13:00:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > W przepisie jest chyba też wymóg udokumentowania fakturami,
    > stąd potrzeba zestawu faktura+dowód wpłaty.

    Jest? Nie znalazłem. Chyba że gdzieś "dalej".

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2009-04-17 13:01:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:

    > W przepisie jest chyba też wymóg udokumentowania fakturami,
    > stąd potrzeba zestawu faktura+dowód wpłaty.

    ale sie zaraz zrobi flejm
    -----------------
    art 26
    1. Podstawę obliczenia podatku, stanowi dochód u po odliczeniu kwot:

    6a)
    wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania sieci internet
    w lokalu (budynku) będącym miejscem zamieszkania podatnika w wysokości
    nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 760 zł,

    No dobra: gdzie jest o tej fakturze i gdzie jest, że w roku podatkowym.
    Ten wspomniany w tym punkcie rok podatkowy dotyczy limitu 760, a nie
    wydatków.

    np. punkt wyżej juz nie ma wątpliwości
    6) wydatków na cele rehabilitacyjne oraz wydatków związanych z
    ułatwieniem wykonywania czynności życiowych, poniesionych w roku
    podatkowym przez podatnika....