  • 1. Data: 2005-12-30 12:40:49
    Temat: Duzy przychod ---> VAT mimo woli
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Jak to dokladnie jest, gdy przekracza się pewnien próg
    obrotów (ja to rozumiem jako przychodów) i trzeba stać
    się VAT-owcem?

    1. Czy uwzględnia się tu przychód na koniec listopada czy
    na koniec roku?

    2. Jesli limit to 10.000 euro, to wg jakiego kursu z ktorego dnia?
    A moze limit jest szytwno 40.000 PLN?

    3. Od kiedy trzeba stac sie VAT-owcem i czy dzieje sie to
    calkiem automatycznie, czy tez trzeba sie udac do urzędu
    i wypełnić nieco papierków?

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2005-12-30 18:52:47
    Temat: Re: Duzy przychod ---> VAT mimo woli
    Od: "Langi" <l...@...pl>

    > 1. Czy uwzględnia się tu przychód na koniec listopada czy
    > na koniec roku?

    w pierwszym roku prowadzenia DG limit wylicza wedle dni czyli 43800 / 365
    dni, obliczasz ile dni prowadzisz dzialnosc tak masz limit, jesli prowadzisz
    dluzej niz rok to limt jest 43800 na caly rok, jesli przekroczyles 39tys w
    roku 2005 to od stycznia zostajesz vatowcem

    > 2. Jesli limit to 10.000 euro, to wg jakiego kursu z ktorego dnia?
    > A moze limit jest szytwno 40.000 PLN?

    jest podawany kurs w tym roku (2005) to 1euro = 4,38 zl

    > 3. Od kiedy trzeba stac sie VAT-owcem i czy dzieje sie to
    > calkiem automatycznie, czy tez trzeba sie udac do urzędu
    > i wypełnić nieco papierków?

    stajesz sie jak przekroczysz limit, w pierwszym roku prowadzenia DG nie
    mozesz doborowlnie zrezygnowac, skladasz vatr a papierkow jest troche
    zlwaszcza jak chcesz odzyskac vat za towary ktore masz na magazynie, oplata
    ok 150 zl w urzedzie gminy.
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-12-30 22:37:21
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Langi" <l...@...pl> napisał w wiadomości
    magazynie, oplata
    > ok 150 zl w urzedzie gminy.
    ^^^^^^^^^^^^^

    Na pewno?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2005-12-30 22:45:22
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 30.12.2005 SDD <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał/a:

    > Użytkownik "Langi" <l...@...pl> napisał w wiadomości
    > magazynie, oplata
    > ^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Na pewno?

    Na pewno. Opłata ta jest dochodem gminy. Co strasznie denerwuje, bo zamiast
    ponalepiać znaczki albo wnieść opłatę w okienku obok, trzeba dymać do kasy
    w urzędzie gminy/miasta, albo szukać banku. Takie bezinteresowne
    utrudnienie życia podatnikowi
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2005-12-31 08:15:44
    Od: "Langi" <l...@...pl>

    > Na pewno?

    placilem w listopadzie, taka mala paranoja to jakbys placil wejsciowke do
    marketu :) pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-01-01 14:38:16
    Od: Marcel <m...@w...pl>

    Langi napisał(a):

> [...]
    > dluzej niz rok to limt jest 43800 na caly rok, jesli przekroczyles 39tys w
    > roku 2005 to od stycznia zostajesz vatowcem

    Znaczy to że limit za rok 2005 (np. działalność trwa 4 miesiące 2005
    roku) wynosi 43800 pln czy 39 000 pln?

    Czysta teoria, mam sprzedaży za rok 2005 13 000zł za 4 miesiące i wg
    pierwszej kwoty nie wchodzę w VAT?

  • 7. Data: 2006-01-01 14:51:03
    Od: "Langi" <l...@...pl>

    > Znaczy to że limit za rok 2005 (np. działalność trwa 4 miesiące 2005
    > roku) wynosi 43800 pln czy 39 000 pln?

    jak dzialalnosc trwa 4 miesiace - srednio 120 dni najprosciej liczysz tak:
    43800 / 365 x ilosc dni prowadzenia DG czyli w twoim przypadku ok. 120 =
    120 x 120 = jak przekroczyles 14400 to jestes vatman
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-01-02 07:44:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Jan 2006, Marcel wrote:

    > Znaczy to że limit za rok 2005 (np. działalność trwa 4 miesiące 2005 roku)
    > wynosi 43800 pln czy 39 000 pln?

    Interpretacje które pojawiały się na koniec 2004 roku różniły się
    od tego co dało się przeczytać na koniec 2005 roku.
    Moim zdaniem przepis trzeba by czytać tak aby wartość z poprzedniego
    roku była tą obowiazującą, jednak interpretacje US były akurat
    (z powodu spadku wartości euro) w stronę mniej korzystną dla
    podatników.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)