  • 11. Data: 2010-05-06 05:39:58
    Temat: Re: Dwa towary na jednej pozycji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 May 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Załóżmy, że kupiłem Torba + mysz -- 100zł. Sprzedałem Torbę, a robię
    > remanent i mam mysz na stanie. Jak ją mam wycenić?

    Jak każdą inną produkcję :|
    (przypomnę, bo spory były kilka razy - IMVHO, dla celów "przetwarzania"
    czegoś w coś innego, należy stosować przepisy podatkowe dotyczące
    produkcji - o ile akurat nie ma przepisów odrębnych, bo z rzadka,
    na przykład do opakowań, AFAIR się zdarzały - bo skoro np. minister
    *nie* przewidział innego trybu dla "składania" i "rozkładania",
    to po co komplikować)

    > Albo powiedzmy mysz się zepsuła, oddaję ją do reklamacji i mam otrzymać
    > zwrot kasy, bo takiej myszy już nie ma. Ile mi się należy? Ile
    > kosztowała mysz?

    Z papierów wynika, że myszy nie kupiłeś (tylko zestaw) :)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-05-06 05:40:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 May 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > W dniu 2010-05-05 14:07, Liwiusz pisze:
    >
    > Sprawną to jeszcze pół biedy. A jak mi się zniszczyła, bo wpadła pod
    > walec? Uszkodzenie torby nie ma jednak związku z myszą.
    >
    > Generalnie łączenie zupełnie niezależnych rzeczy ze sobą rodzi właśnie
    > taki problem i stąd moje pytanie, jak się zachować.

    Zaprotestować, ale właśnie na tym poziomie - zawierania umowy.
    Skoro umowa jest niekorzystna, nie zawierać.
    Albo ewentualnie z przepisów cywilnoprawnych wywodzić że była wadliwie
    skonstruowana (albo szukać innego haka).
    Podatki do tego wiele nie mają :D (co najwyżej mogą być skutkiem
    wniosków z analizy cywilnoprawnej)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2010-05-06 08:30:29
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

> [...]
    > skonstruowana (albo szukać innego haka).
    > Podatki do tego wiele nie mają :D (co najwyżej mogą być skutkiem

    Czyli co, pozostaje mi sprzedać w całości i nie wolno rozdzielać?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2010-05-06 08:40:01
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Czyli co, pozostaje mi sprzedać w całości i nie wolno rozdzielać?
    A jak kupisz paczkę gwoździ, to nie wolno Ci sprzedać na sztuki?

    Maciek

  • 15. Data: 2010-05-06 08:44:06
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-05-2010 o 10:40:01 Maciek <m...@n...pl> napisał(a):

    > A jak kupisz paczkę gwoździ, to nie wolno Ci sprzedać na sztuki?

    Pamiętaj że to jest Tristan, jemu nie wolno

    --
    Tomek

  • 16. Data: 2010-05-06 09:08:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 May 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Czyli co, pozostaje mi sprzedać w całości i nie wolno rozdzielać?

    Ustaliliśmy sobie, że *NIE MÓWIMY* o podatkach, tak?
    No to jak chcesz egzekwować:
    - rękojmię ("na DG")
    - gwarancję ("na DG" i "konsumencko")
    - "zgodność z umową" (konsumencką)
    ...to sprawa możliwości podziału wymaga przemyślenia.
    Jak na mój gust, przypadek gwarancji jest oczywisty (jak jest udzielona
    "na całość" to nie ma metody na obejście ograniczenia), ale rękojmii
    i "zgodności", a raczej roszczeń przysługujących "w razie gdyby" (coś
    się zepsuło) chyba dałoby się bronić (w powołaniu na art.47.3 KC
    rzecz jasna).

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2010-05-06 09:10:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 May 2010, Maciek wrote:

    > A jak kupisz paczkę gwoździ, to nie wolno Ci sprzedać na sztuki?

    ...jak kupił pod warunkiem, że reklamować wolno tylko całą
    (najlepiej nie rozpakowaną) paczkę, a wymogiem jest właśnie
    zachowanie prawa do reklamacji, to coś w tym jest ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2010-05-06 17:58:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Ustaliliśmy sobie, że *NIE MÓWIMY* o podatkach, tak?

    Jak nie? A PIT to co?

    > No to jak chcesz egzekwować:
    > - rękojmię ("na DG")
    > - gwarancję ("na DG" i "konsumencko")
    > - "zgodność z umową" (konsumencką)
    > ...to sprawa możliwości podziału wymaga przemyślenia.

    No ale wolno mi podzielić? Załóżmy, że olać reklamację u sprzedawcy, ale
    co z moim nabywcą? Mogę mieć ich dwóch? Jak to przeprowadzić? Wspominasz
    coś o produkcji, ale na produkcji to ja się nijak nie znam.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 19. Data: 2010-05-06 17:59:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Jak każdą inną produkcję :|

    A na czym polega produkcja? Bo nigdy tego nie robiłem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 20. Data: 2010-05-06 19:51:09
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek w <news:hrv01o$iln$2@news.onet.pl>:

    > A na czym polega produkcja? Bo nigdy tego nie robiłem.

    OIDP to prowadzisz "magazyn"...

    No to bierzesz z tego magazynu materiał do produkcji (Torba + mysz),
    uderzasz dłonią o dłoń, i masz produkt (Torba), oraz odpad (mysz), uderzasz
    dłonią o dłoń ponownie i z odpadu robi się produkt.
    Na koniec wielokrotnie uderzasz dłonią o dłoń (klaszczesz) na znak aplauzu,
    że udało się to zaksięgować w MK RP.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]