  • 1. Data: 2010-05-04 22:01:19
    Temat: auto z kratką
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam,

    Chciałem sobie kupić używaną "ciężarówkę" do mej 1osDG,KPiR+VAT.
    Czy ktoś by podpowiedział jakie dokumenty muszę mieć z autkiem żeby nie było
    później problemów z US?
    Kratka w aucie, homologacja, i co jeszcze?
    Słyszałem że jeszcze jakaś magiczna pieczątka musi być w dow. rej. ...

    pozdrawiam

    piotr

  • 2. Data: 2010-05-05 11:34:35
    Temat: Re: auto z kratką
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    lecisz na okregowa stacje diagnostyczna celem wydania swistka deklarujacego
    zgodnosc z vat1 afair
    wtedy mozesz odliczac pelen vat

  • 3. Data: 2010-05-05 14:20:54
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-05-05 13:34, Michał Gut pisze:
    > lecisz na okregowa stacje diagnostyczna celem wydania swistka deklarujacego
    > zgodnosc z vat1 afair
    > wtedy mozesz odliczac pelen vat
    A czy przypadkiem VAT1 można sobie obecnie wetknąć gdzie komu wygodnie,
    bo liczy się jedynie, czy samochód ma odpowiednią homologację, w związku
    z czym jest zarejestrowane jako ciężarowe?

    Maciek

  • 4. Data: 2010-05-06 06:59:58
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości
    > A czy przypadkiem VAT1 można sobie obecnie wetknąć gdzie komu wygodnie,
    > bo liczy się jedynie, czy samochód ma odpowiednią homologację, w związku
    > z czym jest zarejestrowane jako ciężarowe?

    Zatem jak to w końcu jest? Jakie dokumenty muszę mieć w momencie kupna auta a
    jakie mogę później "wyrobić"?
    A co w przypadku kiedy auto ma homologację ale ma wyciągniętą kratkę i jest
    zarejestrowane jako osobowe: można znów zarejestrować jako ciężarowe?

    Piotr

  • 5. Data: 2010-05-06 07:41:04
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    Użytkownik "Piotr" <h...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > A co w przypadku kiedy auto ma homologację ale ma wyciągniętą kratkę i
    > jest zarejestrowane jako osobowe: można znów zarejestrować jako ciężarowe?

    Na dzien dzisiejszy auto musi mieć homologację producenta (stan prawny
    obowiązujący przed wejsciem do unii) czyli ma mieć kratkę. Lub musi przejsc
    dodatkowe badania na stacji diagnostycznej i spełniac wymagania opisane w
    ustawie w art. 86 ust 4 obowiązującej obecnie (auto osobowe z kratą raczej
    nie spełni wymagań)

  • 6. Data: 2010-05-06 09:50:12
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > przejsc dodatkowe badania na stacji diagnostycznej i spełniac wymagania
    > opisane w ustawie w art. 86 ust 4 obowiązującej obecnie (auto osobowe z

    dokaldnie

    zapitalasz na stacje i tam ci wystawia glejt ze jest zgodny albo nie jest
    zgodny z vat1

  • 7. Data: 2010-05-06 12:40:55
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Michał Gut" napisał w wiadomości:

    > zapitalasz na stacje i tam ci wystawia glejt ze jest zgodny albo nie jest
    > zgodny z vat1

    ok, dzięki, w takim razie na wszelki wypadek przed kupnem "pozapipitalam" na
    stację i się dopytam

    piotr

  • 8. Data: 2010-05-06 15:19:23
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-05-06 11:50, Michał Gut pisze:
    > zapitalasz na stacje i tam ci wystawia glejt ze jest zgodny albo nie jest
    > zgodny z vat1
    Zgodnie z tym co napisał przedpisca, to niekoniecznie, bo samochód może
    mieć kratkę, homologację na ciężarówkę, w dowodzie napisane "ciężarowy"
    i pochodzić sprzed 2004 roku. VAT1 jest wtedy mało interesujące.

    Maciek

  • 9. Data: 2010-05-06 23:51:12
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

> [...]
    > mieć kratkę, homologację na ciężarówkę, w dowodzie napisane "ciężarowy"
    > i pochodzić sprzed 2004 roku. VAT1 jest wtedy mało interesujące.

    no niestety autko prawdopodobnie będzie sprzed 2004r.
    Mógłby ktoś łopatologicznie co to zmienia?

    Wydaje mi się że to już było ale nie znalazłem więc zapytam:
    Czy można odliczyć VAT od auta ciężarowego kupionego od osoby prywatnej a więc
    nie z fakturą a na umowę?

    pozdrawiam

    piotr

  • 10. Data: 2010-05-07 05:11:11
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

> [...]
    >
    > Wydaje mi się że to już było ale nie znalazłem więc zapytam:
    > Czy można odliczyć VAT od auta ciężarowego kupionego od osoby prywatnej a

    Ale jaki VAT? Od paliwa to mozna. Od zakupu to tam nie będzie co odliczac