  • 1. Data: 2010-05-04 14:24:05
    Temat: wydruki ploterowe / kasa fiskalna?
    Od: "NN" <news.onet.pl>

    1os DG KPiR VAT
    chce drukować i sprzedawać wydruki ploterowe (grafika)
    jako dekoracje na ściane (sklep internetowy + allegro)
    jeśli kupuje firmie to nie ma problemu --> wystawiam FV
    jeśli osoba fizyczna --> FV / rachunek / kasa fiskana?
    mój roczny obrót nie przekracza 40 000 zł netto

  • 2. Data: 2010-05-04 14:26:38
    Temat: Re: wydruki ploterowe / kasa fiskalna?
    Od: "NN" <news.onet.pl>

    oczywiście chodzi mi o sprzedaż...
    czy mam obowiązek posiadania kasy fiskalnej?

    Użytkownik "NN" <news.onet.pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

  • 3. Data: 2010-05-04 16:08:42
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-05-04 16:26, NN pisze:
    > oczywiście chodzi mi o sprzedaż...
    > czy mam obowiązek posiadania kasy fiskalnej?

    Tak, po przekroczeniu obrotu 20k w pierwszym roku prowadzenia lub 40k w
    każdym kolejnym.

    --
    Kominy izolowane, sklep internetowy: http://twojkomin.pl

  • 4. Data: 2010-05-04 18:59:34
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2010-05-04 18:08, Daniel Stalica pisze:

    > Tak, po przekroczeniu obrotu 20k w pierwszym roku prowadzenia lub 40k w
    > każdym kolejnym.

    Uściślając, obrotu, który dotyczy:
    - sprzedaży osobom fizycznym nie prowadzącym działalności gospodarczej,
    - sprzedaży osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą gdy
    kupują "prywatnie" (nie na firmę)
    - sprzedaży rolnikom ryczałtowym, gdy kupują dla gospodarstwa i prywatnie.

    Obrót wynikający ze sprzedaży dla firm, nie wlicza się do limitu.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2010-05-05 07:43:09
    Od: "NN" <news.onet.pl>

    Firme mam od kilku lat,
    więc mogę to rozumieć tak, że jeśli nie przekroczę w ciągu roku sprzedaży
    powyżej 40kPL
    osobom prywatnym to nie musze mieć kasy fiskalnej?

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-05-06 05:33:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 May 2010, Kviat wrote:

    > Uściślając, obrotu, który dotyczy:
    > - sprzedaży osobom fizycznym nie prowadzącym działalności gospodarczej,
    [...]

    ...i wyłączając przypadek korzystania ze zwolnienia wg poz.38 tabelki
    z rozporządzenia:
    ...jak mniemam?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-05-06 08:02:07
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > [...]
    > ...i wyłączając przypadek korzystania ze zwolnienia wg poz.38 tabelki
    > z rozporządzenia:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/5,35,103867,3.html
    > ...jak mniemam?
    > pzdr, Gotfryd

    "2) Nie dotyczy podatników, którzy rozpoczęli ewidencjonowanie tych usług
    (sprzedaży towarów)
    przed dniem 1 stycznia 2010 r."

    Czy mam rozumiec, ze poniewaz dzialam od dawna to przyjmowanie platnosci
    "w całości następuje za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy
    oszczędnościowo-kredytowej" nie zwalnia mnie z kasy i taka sprzedaz
    wlicza sie do limitu 40.tys?

  • 8. Data: 2010-05-06 08:16:04
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "w całości następuje za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy
    > oszczędnościowo-kredytowej" nie zwalnia mnie z kasy i taka sprzedaz

    Aaaa "ropoczeli ewidencjonowanie" za pomoca kasy fiskalnej?

  • 9. Data: 2010-05-06 09:01:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 May 2010, Jakub Jewuła wrote:

    > Aaaa "ropoczeli ewidencjonowanie" za pomoca kasy fiskalnej?

    Tak :)
    Co faktu bzdurności konstrukcji nie podważa - mając 60 czy 200 kzł
    obrotu można się obejść bez kasy, ale wtedy *jedna* zapłata np.
    gotówkowa powoduje natychmiastowy nieodwracalny wylot na kasę :(
    Przepisy w rozporządzeniu są rozdzielne, zwolnienie z pierwszego
    przepisu nie przewiduje wyłączenia dla drugiego :(

    pzdr, Gotfryd