  • 61. Data: 2010-05-14 08:03:18
    Temat: Re: Dwa towary na jednej pozycji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-14 09:25, Piotrek pisze:
    > On 2010-05-14 08:35, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Tak więc kwoty będą takie jakie sobie wymyślisz.

    No więc właśnie o to mi chodzi. Czyli mogę teraz zaksięgować to jako:

    mysz: 10zł
    Torba: 90zł

    wg własnego uznania podziału ceny i nie muszę generować żadnych do tego
    papierków ani uzasadniać czemu tak, a nie inaczej?

    > Ale przecież sam sobie generujesz problemy używając narzędzi, których
    > nie rozumiesz i nie potrafisz obsługiwać.

    ???? Jakich narzędzi? Ja używam kartki papieru i długopisu. Nie pytam o
    narzędzia, a o formalne prawnopodatkowe zapisanie tego.

    > A przy remanencie ze spisy wypada Ci myszotorba w cenie X i wpada (o ile
    > jeszcze nie sprzedałeś) mysza oraz torba w ustalonych *przez Ciebie*
    > cenach.

    No i o tym pisałem 5 maja. Bo właśnie nie wiem jakie kwoty brać pod uwagę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 62. Data: 2010-05-14 08:09:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Sprzedałeś towar, którego nie miałeś na stanie. Wolno tak? W takim

    Był na stanie jako zestaw. Wolno tak.

    > wypadku mogę sprowadzać lewy towar i wprowadzać go do obrotu bez papierków?

    Jak czytam Twoje posty, to nieraz chcę zadać pytanie mojego fizyka z
    podstawówki: "Skończyłeś 10 lat?"

    --
    Liwiusz

  • 63. Data: 2010-05-14 08:11:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-14 10:09, Liwiusz pisze:
    > Był na stanie jako zestaw. Wolno tak.

    Ten od Wojtka nie był. Przynajmniej tak wnioskuję, bo nie napisał nic o
    umieszczeniu tej torby na fakturze zakupu.

    > Jak czytam Twoje posty, to nieraz chcę zadać pytanie mojego fizyka z
    > podstawówki: "Skończyłeś 10 lat?"

    To, że masz problem ze zrozumieniem słowa pisanego, nie daje ci prawa do
    obrażania rozmówcy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 64. Data: 2010-05-14 09:28:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-05-14, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > Sprzedałeś towar, którego nie miałeś na stanie.

    Czemu nie miałem?

    > Wolno tak? W takim wypadku mogę sprowadzać lewy towar i wprowadzać
    > go do obrotu bez papierków?

    Kupiłem laptop, była to jedna pozycja laptop + torba. Tani, poniżej 1500 zł,
    poszedł prosto w koszty, razem z tą torbą (bo to był zestaw), a potem sprzedałem
    torbę bo jej nie potrzebowałem. Nie wolno mi tego zrobić?

    Co to zmieni (podatkowo), że zaksięgujesz w KPiR:

    1. ZAKUP: Myszkę za 10 zł
    2. ZAKUP: Torbę za 20 zł

    i sprzedałem:

    3. SPRZEDAŻ: Torbę za 25 zł

    a:

    1. ZAKUP: Mysz i torba 30 zł
    2. SPRZEDAŻ: Torba za 25 zł

    Podatku chyba wyjdzie tyle samo?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 65. Data: 2010-05-14 09:32:00
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-05-14, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > Ten od Wojtka nie był. Przynajmniej tak wnioskuję, bo nie napisał nic o
    > umieszczeniu tej torby na fakturze zakupu.

    Nie pisałem nic na temat poza tym, że kupiłem, więc to że nie wrzuciłem
    w KUP, to sobie sam założyłeś. Więc doprecyzuję: zestaw idzie w KUP, bo
    mi komputer do pracy potrzebny. Torbę sprzedam jako niepotrzebną.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 66. Data: 2010-05-14 10:04:05
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Wojciech Bancer w <news:slrnhuq64g.200j.proteus@pl-test.org>:

    > Nie pisałem nic na temat poza tym, że kupiłem, więc to że nie wrzuciłem
    > w KUP, to sobie sam założyłeś. Więc doprecyzuję: zestaw idzie w KUP, bo
    > mi komputer do pracy potrzebny. Torbę sprzedam jako niepotrzebną.

    Czyli potrafiłeś klasnąć ręką o rękę i "wyprodukować" z zestawu
    komputer+torba komputer oraz torbę :D

    Z tym, że Ty zaksięgowałeś zakup do kolumny 13, a Tristan ma problem z
    wpisaniem cyferek z faktury zakupu do kolumny 10, a następnie problem ze
    spisem z natury i wyceną tego co zostało po sprzedaży wyprodukowanej (bez
    dodatkowych kosztów, jeśli nie liczyć klaskania w dłonie).

    Niestety nie zrozumiał przesłania z klaskaniem:
    "No to bierzesz z tego magazynu materiał do produkcji (Torba + mysz),
    uderzasz dłonią o dłoń, i masz produkt (Torba), oraz odpad (mysz), uderzasz
    dłonią o dłoń ponownie i z odpadu robi się produkt."

    który na wprost pasuje do § 29. ust.1 wiadomego rozporządzenia MF

    "spis z natury półwyrobów (półfabrykatów), wyrobów gotowych i braków
    własnej produkcji wycenia się według kosztów wytworzenia, a odpadów
    użytkowych, które w toku działalności utraciły swoją pierwotną wartość
    użytkową, wycenia się według wartości wynikającej z oszacowania
    uwzględniającego ich przydatność do dalszego użytkowania."

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 67. Data: 2010-05-14 10:13:46
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek w <news:hsiqv4$sq1$1@news.onet.pl>:

    > Owszem, filtruję go od dawna,

    Ale czasem Ci się KF psuje...

    > pisze jakieś durne szyderstwa, podobne do poniższego, które nie mają nic
    > wspólnego z problemem.

    To, że nie widzisz związku pomiędzy tym co napisałem, a swoim wydumanym
    problemem, to nie znaczy, że go nie ma.

    > Bosko, wspaniała odpowiedź.... Tylko jesteśmy na pl.soc.prawo.podatki,
    > więc nie chodzi mi o klaskanie i o sposób w jaki dokonać podziału
    > mechanicznego, ale podatkowego.

    To była metoda na "podział" podatkowy

    > Niestety godzina klaskania nadal nie rozwiązała problemu. Więc darujcie
    > sobie durnowate szyderstwa o klaskaniu, bo mój problem jest precyzyjny:

    > a) jakie dokumenty trzeba wygenerować?

    Ja bym wpisał do księgi fakturę zakupu, faktur(ę/y) sprzedaży, remanenty wg
    wyceny zgodnie z rozporządzeniem

    > b) jakie kwoty znajdą się na tych dokumentach?

    Te z faktur i wyceny remanentowej

    > c) jak zostaną zaksięgowane?

    Zgodnie z rozporządzeniem MF w sprawie prowadzenia PKPiR

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 68. Data: 2010-05-14 10:26:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Nie pisałem nic na temat poza tym, że kupiłem, więc to że nie wrzuciłem
    > w KUP, to sobie sam założyłeś. Więc doprecyzuję: zestaw idzie w KUP, bo
    > mi komputer do pracy potrzebny. Torbę sprzedam jako niepotrzebną.

    No ale masz papier na torbę? I nie musisz tego przenieść z KUP do TOWAR?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 69. Data: 2010-05-14 11:29:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-05-14, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > No ale masz papier na torbę?

    Jaki konkretnie papier? Certyfikat że torba jest torbą? :)

    > I nie musisz tego przenieść z KUP do TOWAR?

    A jak sprzedajesz wyposażenie, to przenosisz je do TOWAR?
    Kupiłem wyposażenie - jego część okazała się mi niepotrzebna.
    Uzasadnione ekonomicznie jest więc się jej pozbyć. I tyle.
    Jak masz towar, to sobie wyceń patrząc na allegro, wpisz w ten
    swój magazyn, a potem sprzedaj i tyle.

    Ty weź przejdź na pełną księgowość, bo Ci ewidentnie
    papierkologii w księgowości uproszczonej brakuje. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 70. Data: 2010-05-14 11:42:05
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Jaki konkretnie papier? Certyfikat że torba jest torbą? :)

    No że ją kupiłeś. Masz na fakturze tak jak ja ją wpisaną czy wcale?

    > A jak sprzedajesz wyposażenie, to przenosisz je do TOWAR?
    > Kupiłem wyposażenie - jego część okazała się mi niepotrzebna.
    > Uzasadnione ekonomicznie jest więc się jej pozbyć. I tyle.

    Czy w takim razie nie byłoby to sposobem obejścia remanentu? Wrzucam
    towar na wyposażenie, remanent mam 0 i 0 podatku.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek