    From: s...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dwie firmy jednego przedsiębiorcy
    Date: 15 Jan 2006 15:23:32 +0100

    > Nie mozesz prowadzic dwoch firm jako jedna osoba fizyczna z jednym nr nip.
    > Mozesz natomiast miec DG jako indywidualna osoba fizyczna na zasadach
    > ogolnych np, a druga dzialalnosc prowadzic w formie spolki np cywilnej,
    > ktora jest na ryczalcie> Spolka ma wtedy swoj indywiualny nr nip i
    > rozliczasz ja osobno. A jako os fiz. dwoch DG miec nie mozesz, nie uzyskasz
    > dwoch wpisow do ewidencji DG.

    jesteś bardzo blisko właściwego rozwiązania, bo faktycznie trzeba zgłosić
    do urzędu skarbowego dwóch podatników. Niestety, spółka cywilna się nie nadaje
    bo SC jest takim dziwactwem, że jest co prawda odrębnym płatnikiem podatku VAT
    ale nie jest płatnikiem podatku dochodowego. W tej sytuacji proponuję zestaw:

    osoba fizyczna + spółka INNA niż cywilna

    pozdr
    Aleksander