    Date: Fri, 10 Jul 2015 19:31:57 +0200
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie

    W dniu 2015-07-10 o 14:30, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > Cześć,
    >
    > szkoła chce kupić ode mnie urządzenie za 400zł. 200zł chce dać szkoła,
    > 200 Rada Rodziców. Czy mogę wystawić jakoś faktury 2 za jedno
    > urządzenie, połówkowo?

    Po pierwsze masz problem: co to znaczy połówkowo? Pół żarówki? Pół
    komputera?

    Po drugie, szkoła będzie miała problem: jak wprowadzić do ewidencji
    (ŚT?) pół komputera? Połowa komputera nie nadaje się do użytku.

    Po trzecie, nie da się sprzedać "pół komputera". Chyba, że go
    rozbierzesz na części... Nie napisałeś co to za urządzenie, w skrajnym
    przypadku pozostaje Ci podzielenie go na części siekierą. Żart taki.

    Czy "rada rodziców" to jakaś zorganizowana forma (w sensie podatkowym)?
    To zastanów się, na kogo tak na prawdę chcesz wystawić fakturę? Na
    nieistniejący (formalnie) byt? Czy chcesz na tej "połówkowej" fakturze
    wymieniać wszystkich rodziców po kolei z tej RR?

    Może jedna faktura na szkołę i na RR, czyli szkoła + wszyscy rodzice
    wymienieni na fakturze?

    Albo całość na RR i niech rada przekazuje szkole jako darowizna?

    No i cholera wie, czy VAT na sprzedaż szkole będzie inny niż VAT na
    sprzedaż dla RR? (nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem...)

    Koniec żartów.

    Żeby szkoła mogła użytkować ten sprzęt (wprowadzić go do ewidencji) to
    musiałaby:
    a) otrzymać darowiznę połowy od RR
    lub
    b) wynająć połowę sprzętu od RR.

    Połowę swojej własności amortyzować (zakładam, że to ŚT) i za połowę
    płacić RR czynsz za najem. (Jakkolwiek to absurdalnie brzmi). Albo
    jakieś nieodpłatne przekazanie do użytkowania czy coś? Za duża
    kombinacja alpejska na moją głowę...

    Najprościej: jako nabywca _całego_ sprzętu szkoła (bo to chyba szkoła ma
    użytkować sprzęt, a nie RR?). Ale szkoła _na_piśmie_ wskazuje RR jako
    płatnika połowy ceny. I niech się oni bujają w swoich rozliczeniach.

    Pozdrawiam
    Piotr