  • 11. Data: 2003-07-22 19:17:16
    Temat: Re: Dwukrotny zwrot podatku (sic!)
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

    Użytkownik "maup" <k...@m...in.tarnow.pl> napisał w wiadomości
    news:3F1D7DE6.1080300@md.in.tarnow.pl...
    > Ale ma za to obowiązek uiścić podatek od nienależnych przychodów (uczona
    > nazwa tego czegoś jest inna ale sens chyba dobry).

    Tylko trudno tu mówić o przychodzie - jeżeli nawet US upomni się o to to nie
    może uznać omyłkowego podwójnego zwrotu podatku jako przychód. Coś takiego
    wogóle nie powinno mieć miejsca, a za wszystkie szkody związane z pomyłką US
    odpowiada on sam. Jeżeli doszłoby do czegoś takiego pewnie mielibyśmy
    ciekawy temat do Sprawy dla reportera itp.
    Poza tym podatnik może się tłumaczyć, że nie zauważył nadpłaty na koncie i
    US nic do tego.

  • 12. Data: 2003-07-23 07:36:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jul 2003, maup wrote:

    >+ Maciek81 wrote:
    >+ > Nie - jeżeli pomylił się urzędnik to właściwie wyśle wezwanie do zwrotu
    >+ > (o ile się zorientują). Jeśli tego nie zrobią to nie będzie podstaw
    [...]
    >+ Ale ma za to obowiązek uiścić podatek od nienależnych przychodów (uczona
    >+ nazwa tego czegoś jest inna ale sens chyba dobry).

    Pozwólcie że nie będę się mieszał do właściwego wątku (bo uważam że
    należy oddać i tyle) ale wKF sugerowanego "obowiązku":

    ++++++++
    Art. 2. 1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    4) przychodów wynikających z czynności, które nie mogą być przedmiotem
    prawnie skutecznej umowy,
    --------

    ...czyli dochodowy nie, PCC chyba nie (bo jest "wg listy"), ...
    Znaczy: jaki to podatek ma uiścić ?? Inna sprawa że ustawa przewiduje
    taką możliwość że ktoś "pobrał nienależne świadczenie" i zapłacił
    od tego podatek (pozostając w błędzie co do należności np. emerytury),
    ale IMHO to nie ta kwalifikacja !
    ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (zaintrygowany)

  • 13. Data: 2003-07-23 08:34:34
    Od: "Bohdan" <k...@f...polbox.pl>

    wydaje mi się, że może mieć tu zastosowanie art. z kc o bezpodstawnym
    wzbgaceniu (art.405) i na tej podstawie mogą domagać się zwrotu nadpłaty.
    natomiast okres jaki pieniądze przeleżały mogą potraktować jako nieodpłatne
    świadczenie.
    Ja bym zwrócił.
    pozdr/Bohdan

  • 14. Data: 2003-07-23 09:15:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Jul 2003, Bohdan wrote:

    >+ wydaje mi się, że może mieć tu zastosowanie art. z kc o bezpodstawnym
    >+ wzbgaceniu (art.405) i na tej podstawie mogą domagać się zwrotu nadpłaty.

    To się zgadza.

    >+ natomiast okres jaki pieniądze przeleżały mogą potraktować jako nieodpłatne
    >+ świadczenie.

    Sprzeciw !
    Przecież to byłaby matoda na ubicie przez bogacza dowolnej osoby:
    przelewa mu milion/dwa/dziesięc na konto i potem chce ustawowych
    odsetek... :]
    Natomiast IMHO *dałoby się* odzyskać te pieniądze które *faktycznie
    zarobił* (np. na ROR), ale "po potrąceniu poniesionych kosztów"
    (czy jak to tam jest w KC) - w praktyce zostałoby około zera :)

    >+ Ja bym zwrócił.

    A to swoją drogą.

    pozdrowienia, Gotfryd