  • 1. Data: 2003-07-22 14:56:30
    Temat: Wychowawczy a zatrudnienie
    Od: "Karina" <k...@o...pl>

    Witam
    Moja znajoma jest na wychowawczym i chciałaby się zatrudnić w firmie męża
    (umowa zlecenie, umowa o dzieło, umowa o pracę)
    Jak to wykonać aby nie straciła wychowawczego a mężowi dostarczyła kosztów w
    działalności?

    Pozdrawiam
    Karina

  • 2. Data: 2003-07-22 16:20:37
    Temat: Re: Wychowawczy a zatrudnienie
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Karina" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Moja znajoma jest na wychowawczym i chciałaby się zatrudnić w firmie męża
    > (umowa zlecenie, umowa o dzieło, umowa o pracę)

    A mąż to DG - OF ?

    > Jak to wykonać aby nie straciła wychowawczego

    AFAIR to na zatrudnienie musi byc zgoda pracodawcy (trzeba sprawdzic KP).

    > a mężowi dostarczyła kosztów w
    > działalności?

    Jezeli mąż DG-OF, to raczej nie przysporzy.
    Lepiej niech jej mąż zatrudni Ciebie, a Twój mąż Twoją znajomą.

    Karol

  • 3. Data: 2003-07-22 16:59:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jul 2003, Karina wrote:

    >+ Witam
    >+ Moja znajoma jest na wychowawczym i chciałaby się zatrudnić w firmie męża
    >+ (umowa zlecenie, umowa o dzieło, umowa o pracę)

    Ufff...
    Czy nieczytanie ostatnich postów przed wysłaniem pytania
    jest jakoś karalne ?? ;)

    >+ Jak to wykonać aby nie straciła wychowawczego a mężowi dostarczyła
    >+ kosztów w działalności?

    ++++++++
    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    10) wartości własnej pracy podatnika, jego małżonka i małoletnich dzieci,
    a w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej lub
    osobowej spółki handlowej - także małżonków i małoletnich dzieci
    wspólników,
    -------

    Chyba że "firma męża" to sp.z o.o., S.A. albo jakiś inny wynalazek
    w tym stylu ;) będący spółką handlową.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 4. Data: 2003-07-23 22:17:51
    Temat: Re[2]: Wychowawczy a zatrudnienie
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Gotfryd napisal:
    GSn> Ufff...
    GSn> Czy nieczytanie ostatnich postów przed wysłaniem pytania
    GSn> jest jakoś karalne ?? ;)

    Na szczescie nie :)
    IMO to dobrze, ze ludzie nazywaja rzeczy po imieniu - jak maja wykonac
    prace, to jest to zatrudnienie i basta!

    Karol napisal:
    K> Jezeli mąż DG-OF, to raczej nie przysporzy.
    K> Lepiej niech jej mąż zatrudni Ciebie, a Twój mąż Twoją znajomą.
    K> Karol

    Albo niech sie rozwiodą :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---