  • 11. Data: 2004-08-27 14:09:56
    Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza i student na umowe zlecenie.
    Od: SIM <x...@p...pl>

    dropsec wrote:

    > I to zadziała? ze bede placil ZUS od kwoty na jaka jest zlecenie? nawte
    > jesli to bedzie na 200 zl? I to ze jestem studentem nie ma nic do tego?

    Tak.
    Np. 160 zł wystarczy.
    czyli faktyczny koszt wygląda (za onet.pl):

    Parametry wynagrodzenia miesięcznie - wyniki

    Wynagrodzenie z tytułu umów cywilno prawnych, w ujęciu miesięcznym,
    liczone od brutto.
    Umowa objęta obowiązkiem ubezpieczeniowym.
    Umowa nie przenosi majątkowych praw autorskich.
    Koszt uzyskania przychodów = 20%.
    Łączny koszt wynagrodzenia 100% 193.27
    Wynagrodzenie brutto 82.79% 160.00
    Wynagrodzenie, które otrzymasz 56.72% 109.63
    Potrącone z wynagrodzenia
    Składka na ubezpieczenie emerytalne 9,76% 15.62
    Składka na ubezpieczenie rentowe 6,5% 10.40
    Składka na ubezpieczenie chorobowe 2,45% 3.92
    Składka na ubezpieczenie zdrowotne (cz. I) 7,75% 10.08
    Składka na ubezpieczenie zdrowotne (cz. II) 0,5% 0.65
    zaliczka na podatek dochodowy od osób fizycznych 6.06% 9.70
    Składka na II filar
    (kwota ta jest pobierana ze składki na ubezpieczenie emerytalne,
    płaconej przez pracownika) 7,3% 11.68
    Dopłacone przez Pracodawcę
    Składka na ubezpieczenie emerytalne 9,76% 15.62
    Składka na ubezpieczenie rentowe 6,5% 10.40
    Składka na ubezpieczenie wypadkowe 1,93% 3.09
    Składka na Gwarantowany Fundusz Świadczeń Pracowniczych 0,15% 0.24
    Składka na Fundusz Pracy 2,45% 3.92

  • 12. Data: 2004-08-27 14:23:33
    Od: "dropsec" <d...@i...pl>

    Użytkownik "SIM" <x...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Składka na ubezpieczenie wypadkowe 1,93% 3.09
    > Składka na Gwarantowany Fundusz Świadczeń Pracowniczych 0,15% 0.24

    Musze placic wszsytkie skladki jesli jestem na UZ i mam DZ.G. ? czy moze
    niektorych nie musze?

    Radek.

  • 13. Data: 2004-08-27 14:50:51
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Użytkownik "dropsec" <d...@i...pl> napisał:
    [...]
    > I to zadziała? ze bede placil ZUS od kwoty na jaka jest zlecenie? nawte
    > jesli to bedzie na 200 zl? I to ze jestem studentem nie ma nic do tego?

    IMHO ukrycie statusu studenta jest wbrew ustawie o SUS.
    Student do ukończenia 26 lat z tytułu zlecenia *nie jest* obejmowany
    ubezpieczeniami społecznymi. Cała ta kombinacja ze zleceniem jest grubymi
    nićmi szyta.

    http://www.zus.pl/ref_99/porad4/default.asp?rozdz=ro
    zdz4
    i cytat z tego:
    "Ubezpieczeniom społecznym tylko z tytułu prowadzonej pozarolniczej
    działalności podlegają osoby, które równocześnie zawarły umowę zlecenia
    (agencyjną lub o świadczenie usług) i są jednocześnie studentami lub
    uczniami gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych, szkół ponadpodstawowych, do
    ukończenia 26 lat. Podobnie jak przed 14 stycznia 2000 r. studenci i
    uczniowie wymienionych szkół, do ukończenia 26 lat, nie są obejmowani
    ubezpieczeniami społecznymi ani obowiązkowo, ani dobrowolnie, z tytułu
    wykonywanej umowy zlecenia, umowy agencyjnej lub umowy o świadczenie
    usług."

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 14. Data: 2004-08-27 15:55:36
    Od: "dropsec" <d...@i...pl>

    Użytkownik "Ryszard G." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ubezpieczeniami społecznymi ani obowiązkowo, ani dobrowolnie, z tytułu
    > wykonywanej umowy zlecenia, umowy agencyjnej lub umowy o świadczenie

    No ok. z tego wszystkiego mam juz namieszane dosc w glowce. czy ktos moze mi
    to uporzadkowac ?
    Co wiec moge zrobic aby placic jak najmniej? A moze zarejestrowac firme na
    rodzica ktory pracuje a byc jego pelnomocnikiem? (tylkoczy wtedy pelnomocnik
    musi oplacac skladki ZUS) ?

    Bardzo kogos prosze o jakas zwiezla odpowiedz.

    Dziękuje.
    Radek.

  • 15. Data: 2004-08-27 18:36:57
    Od: SIM <x...@p...pl>

    dropsec wrote:

    > Musze placic wszsytkie skladki jesli jestem na UZ i mam DZ.G. ? czy moze
    > niektorych nie musze?

    Nie bardzo rozumiem Twoje pytanie.
    To składki dla umowy zlecenia objętej ubezpieczeniami. To było w
    nagłowku wyliczeń...

    Kuba

  • 16. Data: 2004-08-27 18:37:35
    Od: SIM <x...@p...pl>

  • 17. Data: 2004-08-28 07:18:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik dropsec d...@i...pl ...

> [...]
    > wtedy pelnomocnik musi oplacac skladki ZUS) ?
    >
    > Bardzo kogos prosze o jakas zwiezla odpowiedz.

    wiec uporzadkowywuje!!!
    Nie mozesz zrobic umowy zlecenia dla siebie aby ominac składki z DG, bo
    jako student nie podlegasz ubezpieczeniu z tytułu UZ.
    Mógłbyś zrobic numer z rodzicami - jezeli zarabiaja co miesiac ponad 800 zł
    (dokłądnie to chyba 824) to beda placic z tytułu DG tylko okolo 150 zł, ale
    IMO najlepiej zeby ciebie zatrudnili na umowe zlecenie.
    CO do pełnomocnika to sie nie wypowiem!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 18. Data: 2004-08-28 09:18:09
    Od: "dropsec" <d...@i...pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój> napisał w
    wiadomości news:28082004.1BBDB976@budzik61.poznan.pl...
> [...]

    ale
    > IMO najlepiej zeby ciebie zatrudnili na umowe zlecenie.

    Ok. Dzieki :) ale o co chodzi z tym pelnomocnictwem? a jesli zatrudnia mnie
    na umowe zlenenie to musza wtedy placic moi rodzice skladki tez za mnie? czy
    jestem zwolniony jako student (jak juz napisales) ?
    pozdrawiam.
    Radek.

  • 19. Data: 2004-08-28 15:37:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    > a jesli zatrudnia
    > mnie na umowe zlenenie to musza wtedy placic moi rodzice skladki tez
    > za mnie? czy jestem zwolniony jako student (jak juz napisales) ?
    > pozdrawiam.

    oczywiscie jestes zwolniony, placisz tylko podatek , i w jakiejs czesci
    ocdzyskujesz go na koniec roku.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 20. Data: 2004-08-29 09:25:14
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "SIM" <x...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Tak.
    > Np. 160 zł wystarczy.

    Onegdaj było że przy zbiegu tytułów ubezpieczenia z płacenia pełnego ZUS od
    DG zwalniały składki od min. 800 zł.
    Coś się zmieniło?