  • 1. Data: 2006-04-23 15:52:48
    Temat: Działalność na ryczałcie - zerowy dochód = brak deklaracji?
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Pół roku temu założyłem działalność gospodarczą. Wybrałem opodatkowanie
    ryczałtem, ale... ale, ale... przez to pół roku jedynie opłacałem ZUS, z
    działalności nie miałem żadnego przychodu.

    Zasięgałem wcześniej języka i utwierdzono mnie w przekonaniu, iż w takim
    wypadku nie składam co miesiąc deklaracji, ponieważ i podatek jest zerowy.

    Tymczasem dzisiaj olśniło mnie, że składkie na ubezpieczenia zdrowotne odejmuje
    się od dochodu. Skoro mam dochód zerowy - czy mogłem je odjąć i wykazać stratę?
    Jeśli tak, to czy to mi coś daje biorąc pod uwagę, że od tego miesiąca
    działalność już przynosi dochód?

    I - ponownie - jeśli tak, to czy jest jakaś szansa złożenia zaległych
    miesięcznych deklaracji bez ryzyka płacenia kar za zwłokę?

    Z góry dziękuję!

  • 2. Data: 2006-04-23 16:14:57
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik "macias" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > I - ponownie - jeśli tak, to czy jest jakaś szansa złożenia zaległych
    > miesięcznych deklaracji bez ryzyka płacenia kar za zwłokę?

    Cos chyba namieszałeś.Jesli jestes na ryczałcie deklaracje składasz dopiero
    na koniec stycznia /raz w roku/.Składke na ubezpieczenie zdrowotne odliczasz
    od podatku a nie od dochodu, i nawet jesli dotad nie miałes od czego
    odliczyć to i tak na koniec roku mozesz to zrobic.Strata przy ryczałcie?
    Ryczałt wyliczasz od przychodów /nie wykazujesz dochodu ani kosztów, nie
    mozna więc mówic o stracie.

  • 3. Data: 2006-04-23 16:23:13
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > odliczyć to i tak na koniec roku mozesz to zrobic.Strata przy ryczałcie?
    > Ryczałt wyliczasz od przychodów /nie wykazujesz dochodu ani kosztów, nie

    Jezus Maria! To czy ja juz nic nie wiem o wlasnych podatkach?
    Myslalem, ze powinienem skladac PIT-5 co miesiac i PIT-36 do konca kwietnia.

    To jak sie nazywa ten formularz skladany na koniec stycznia?
    I od razu pytanie, mimo ze po omacku juz lece, czy jesli mialem zerowy dochod w
    roku poprzedzajacym, czy musze owa deklaracje skladac?

  • 4. Data: 2006-04-23 16:35:21
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    przy ryczałcie można odliczyć stratę, ale tę od działalności gpd. jeżeli
    zmieniłeś działalność na ryczałt.
    pzdr
    anszt

  • 5. Data: 2006-04-23 16:36:23
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Jezus Maria! To czy ja juz nic nie wiem o wlasnych podatkach?
    > Myslalem, ze powinienem skladac PIT-5 co miesiac i PIT-36 do konca
    kwietnia.

    PIT-28

    Jesli nie masz zadnych innych zrodel dochodow, to pity 5 i 36 dla Ciebie nie
    istnieja.
    Jesli oprocz tego pracujesz, toskladasz, jak gdyby nigdy nic PIT-37, w
    ktorym odliczasz skladki, takze te zaplacone w ramach DG.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2006-04-23 16:38:39
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > ktorym odliczasz skladki, takze te zaplacone w ramach DG.

    Oczywiscie mialem na mysli skladke zdrowotna (do wysokosci 7,75% podstawy
    wymiaru). Skladek z tytulu ubezpieczen spolecznych nie odliczasz

    Pzodrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2006-04-23 16:40:05
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    > przy ryczałcie można odliczyć stratę, ale tę od działalności gpd. jeżeli
    > zmieniłeś działalność na ryczałt.

    Nie bardzo rozumiem - czy masz na mysli zmiane KPiR na ryczalt?
    To w koncu mozna strate czy nie mozna jako, ze ryczlt obliczany jest od dochodu?

    I czy w przypadku zerowego dochodu sklada sie PIT-28?

  • 8. Data: 2006-04-24 07:36:20
    Od: <g...@n...pl>

> [...]
    dochodu?

    > I czy w przypadku zerowego dochodu sklada sie PIT-28?

    PIT 28 niestety powinienes był złozyc do 31 stycznia 2006r.

  • 9. Data: 2006-04-24 08:02:14
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    > PIT 28 niestety powinienes był złozyc do 31 stycznia 2006r.

    Kurczę!

    Kiedyś było tak, że deklaracji na zerowy podatek się nie składało :(

  • 10. Data: 2006-04-24 12:20:32
    Od: <g...@n...pl>

    > Kurczę!
    >
    > Kiedyś było tak, że deklaracji na zerowy podatek się nie składało :(
    >
    > --

    Nie składa sie miesięcznych PIT-5 przy KPIR , ale zeznanie roczne?