  • 1. Data: 2009-01-13 09:09:27
    Temat: Dziecko urodzone 31.12.2008 a odliczenie od podatku
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Witam grupowiczów

    czy jeśli dziecko urodziło się 31.12.2008r to czy mogę odliczyć sobie
    ten 1000zł od podatku?

    znalazłem takie coś, ale nie wiem czy jest to prawda:

    > Wiele osób zachodzi pewnie w głowę, jaka ulga będzie im przysługiwać, gdy dziecko
    urodzi się np. w połowie roku. Cała? Tylko pół? Zdaniem Andrzeja Marczaka, doradcy
    podatkowego z firmy KPMG - cała ulga. - W ustawie jest mowa o tym, że ulga
    przysługuje podatnikom, którzy wychowywali dzieci "w roku podatkowym". Nie ma wymogu
    wychowywania dzieci przez cały rok. Wydaje się więc, że nawet jeśli dziecko urodzi
    się 31 grudnia 2007 r. rodzicom będzie przysługiwała pełna ulga - mówi "Gazecie"
    Andrzej Marczak.

    dziękuje za wskazówki i pozdrawiam
    michal

  • 2. Data: 2009-01-13 09:51:27
    Od: "n...@o...eu" <n...@o...eu>

    > czy jeśli dziecko urodziło się 31.12.2008r to czy mogę odliczyć sobie
    > ten 1000zł od podatku?
    ostatnio w radio PIN usłyszałem, że w 2009 ma się zmienić i ulga będzie
    proporcjonalna, czyli wniosek z tego, że na 2008 odliczasz całość.
    ale niech jakiś grupowicz to potwierdzi.

  • 3. Data: 2009-01-13 09:58:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    n...@o...eu pisze:

    > ostatnio w radio PIN usłyszałem, że w 2009 ma się zmienić i ulga będzie
    > proporcjonalna, czyli wniosek z tego, że na 2008 odliczasz całość.
    > ale niech jakiś grupowicz to potwierdzi.

    Za 2007r. odliczało się całość, choćby dziecko urodziło się 31 XII, w
    2008r. nic się nie zmieniło.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-01-13 16:10:05
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-01-2009 o 10:58:11 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Za 2007r. odliczało się całość, choćby dziecko urodziło się 31 XII, w
    > 2008r. nic się nie zmieniło.

    Podłącze się - czy wpisywać dziecko na PIT/O w sekcji E?
    W objasnieniach napisali, żeby w rozliczeniu za 2008 nie wpisywać,
    ale po co ta sekcja skoro za rok i tak PIT/O będzie inny.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-01-14 14:59:59
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    > czy jeśli dziecko urodziło się 31.12.2008r to czy mogę odliczyć sobie ten
    > 1000zł od podatku?

    cała, gratulacje

  • 6. Data: 2009-01-15 09:39:57
    Od: Asen <a...@g...com>

    On 13 Sty, 17:10, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    > Podłącze się - czy wpisywać dziecko na PIT/O w sekcji E?
    > W objasnieniach napisali, żeby w rozliczeniu za 2008 nie wpisywać,
    > ale po co ta sekcja skoro za rok i tak PIT/O będzie inny.
    > Tomek

    Tłumaczą, że to z oszczędności dodali jedną kartkę więcej do PIT-O.
    hehe
    Widać mają nadzieję, że PIT-O nie zmieni numerka przez rok,
    bo wdrukowali mu wszystkie zmiany na 1.1.2009. Cóż optymiści.

    Za to wypełniający są zdezorientowani, mniejsza o mnie.
    Przy pierwszy picie doczytałem się, żeby nie wypełniać sekcji E.
    Gorzej, że dla setek osób ich pit jest pierwszym.
    Asen

  • 7. Data: 2009-01-15 10:16:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-01-2009 o 10:39:57 Asen <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Przy pierwszy picie doczytałem się, żeby nie wypełniać sekcji E.
    > Gorzej, że dla setek osób ich pit jest pierwszym.

    Mi przychodzą na myśl takie wytłumaczenia:
    1) Ludzie podadzą dane dzieci, wiadomo że biurokracja lubi
    sobie pogromadzić nadmiarowe dane, a nuż do czegoś się przydadzą
    2) Część osób może przez dezorientację wybrać miesiące za które
    przysługuje odliczenie, zamiast odliczać za cały rok - czysty zysk dla budżetu

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-01-15 13:06:57
    Od: "Miro" <m...@g...com>

    > Podłącze się - czy wpisywać dziecko na PIT/O w sekcji E?
    > W objasnieniach napisali, żeby w rozliczeniu za 2008 nie wpisywać,
    > ale po co ta sekcja skoro za rok i tak PIT/O będzie inny.

    Oficjalne wyjaśnienie Izby Skarbowej mówi że w rozliczeniu za 2008 rok
    sekcji E się NIE WYPEŁNIA!!!.
    Wydrukowali to bo w przszłym roku będzie potrzebne a nie chcieli zmieniać
    druku ze względu na koszty - drukowali hurtowo na 2 lata.

    Pozdrawiam
    Mirek