  • 1. Data: 2009-03-13 03:04:28
    Temat: Dziwna podstawa
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Hej
    Bardzo niestandardowa dla mnie sytuacja rozliczeniowa i nie moge sobie
    poradzic (wypełniał kolega i teraz nie wiem co z czego wynika a wzywaja
    mnie do zus)

    DG - składki za styczen
    od 27-31 stycznia - chorobowe.

    Ile powinna być podstawa wymiaru składek dla 51 i 53 i skad mogło wyjsc
    1495,53???

    Powinno być 1493,85 czyli 2968,55*26/31 ?
    No ale wtedy byłoby za duzo, a podobno jest za mało. Jakies pomysły?

    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.
    Nikt nie zauważy różnicy." H. Jackson Brown, Jr.

  • 2. Data: 2009-03-13 06:55:37
    Temat: Re: Dziwna podstawa
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Hej
    > Bardzo niestandardowa dla mnie sytuacja rozliczeniowa i nie moge sobie
    > poradzic (wypełniał kolega i teraz nie wiem co z czego wynika a wzywaja
    > mnie do zus)

    sprawa nieaktualna.
    Nie zauwazyłem ze tym razem inne stawki sa na grudzien a inne na styczen i
    luty.

    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.
    A może nawet jeszcze gorsza." Benjamin Hoff

  • 3. Data: 2009-03-13 07:04:57
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Budzik w <news:13032009.17F87C4C@budzik61.poznan.pl>:

> [...]

    > 1495,53???

    > Powinno być 1493,85 czyli 2968,55*26/31 ?

    Skąd te 2968.55?

    <http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=35>
    Osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą, tj.:
    [...]
    Podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne tych osób w osób w
    2009 r. stanowi kwota zadeklarowana, nie niższa niż 1915,80 zł

    <http://www.zus.pl/pliki/poradniki/porad1.pdf>
    W stosunku do ubezpieczonych, dla których obowiązujące przepisy
    przewidują minimalną podstawę wymiaru składek za miesiąc, w którym
    nastąpiło odpowiednio objęcie ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi
    lub ich ustanie, a ubezpieczenia trwały tylko przez część miesiąca,
    kwotę najniższej podstawy wymiaru składek zmniejsza się
    proporcjonalnie - dzieląc ją przez liczbę dni kalendarzowych tego
    miesiąca i mnożąc przez liczbę dni podlegania ubezpieczeniom. Uzyskana
    w wyniku podzielenia liczba nie podlega zaokrągleniu (bez względu na
    liczbę miejsc po przecinku, jaką wskazuje użyta maszyna licząca) i
    powinna zostać przemnożona w takiej postaci, w jakiej została
    wyliczona. Dopiero po pomnożeniu należy dokonać zaokrąglenia ustalonej
    podstawy wymiaru składek do pełnych groszy, przyjmując iż dokonuje się
    zaokrąglenia z uwzględnieniem trzeciego miejsca po przecinku.
    Obliczoną podstawę wymiaru składek należy zaokrąglić do pełnych groszy
    w górę, jeżeli końcówka jest równa lub wyższa od 0,50 grosza, albo w
    dół, jeżeli końcówka jest niższa od 0,50 grosza.
    Zasadę tę stosuje się odpowiednio w przypadku niezdolności do pracy
    trwającej przez część miesiąca, jeżeli z tego tytułu ubezpieczony
    spełnia warunki do przyznania zasiłku.

    *Tak więc 1915.8/31x26=1606.8*

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2009-03-13 16:10:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@i...dyndns.org napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Skąd te 2968.55?

    Wartosc sredniego wynagrodzenia dla rozliczen grudniowych.
    Z tego 60% daje 1781,13 czyli podstawe dla grudnia.

    W styczniu jest tak jak piszesz, czyli:
    3193*0,6 = 1915,8

    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?
    Bo z jednej strony Wola i Ochota a z drugiej Brudno i Włochy.