  • 1. Data: 2009-03-12 17:42:33
    Temat: Ryczałt i remanenty
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

    Witam serdecznie
    Sprzedaję na allegro kolekcję znaczków
    Kilkaset tysięcy sztuk ale pojedynczo na kazdej aukcji albo seriami
    Znaczki były mojej rodziny zbierane od dawna a teraz je sprzedaję.
    nie kupuje nowych i w ogóle nic ze znaczków nie kupuje tylko sprzedaję takie
    które mamy w domu
    Mam działalnośc i wybrałam ryczałt.
    Ale dziś naszły mnie wątpliwości.
    Czy ja powinnam robić jakieś remanenty?
    Znaczki są wystawiane od 1 zł i za ile pojda za tyle sprzedaję i tyle
    wpisuję w ewidencje przychodów.
    Do tej pory myślałam że nie ma potrzeby robić remanentu
    bo jeśli chce znaczki do sprzedaży to biorę klaser prywatny
    sprzedaję znaczki z klasera, odprowadzam podatek i już ale może się mylę i
    żle to robie?
    Janina

  • 2. Data: 2009-03-12 19:17:33
    Temat: Re: Ryczałt i remanenty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Mar 2009, moje_przedmioty wrote:

> [...]
    > Znaczki były mojej rodziny zbierane od dawna a teraz je sprzedaję.
    > nie kupuje nowych i w ogóle nic ze znaczków nie kupuje tylko sprzedaję takie

    Na ryczałtach się nie znam (prowadzę sobie KPiR), ale na KPiR
    właśnie po to jest remanent początkowy - jeśli chce się *w ramach
    DG* sprzedawać towary otrzymane osobiście "skądś" (z darowizny,
    ze spadku, z rozliczenia wspólników byłej spółki itepe).

> [...]
    > bo jeśli chce znaczki do sprzedaży to biorę klaser prywatny
    > sprzedaję znaczki z klasera, odprowadzam podatek i już

    A tu mi wychodzi że te znaczki to jednak NIE MA być "sprzedaż
    w ramach DG".
    I teraz już nic nie rozumiem :D

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-03-12 19:54:13
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

    > A tu mi wychodzi że te znaczki to jednak NIE MA być "sprzedaż
    > w ramach DG".
    > I teraz już nic nie rozumiem :D

    No tak bo sprzedaje prywatne znaczki ale
    pomyslalam że skoro dzień w dzień wystawiam ok 20 aukcji
    więc robie to w sposób zorganizowany i że US się przyczepi i powie że
    prowadze działalnośc gospodarczą
    i ZUS itp i dla swiętego spokoju załozyłam dzialalność gospodarczą żeby
    uniknąć takich zarzutów
    że regularnie, że zorganizowane itp itd.
    Może popełniłam bład juz tu i powinnam to sprzedawać prywatnie bez żadnej
    dzialalności?
    Mam emeryturę więc ZUS płacę zdrowotne i odliczam to sobie od podatku więc
    to nie jest duże obciążenie dla mnie
    I taka forma mi odpowiada. Pilnuje limuitu kasy fiskalnej i sobie sprzedaję
    składając co roku pit 28 ale martwię się tymi remanentami po prostu.
    Janina

  • 4. Data: 2009-03-12 19:55:02
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > A tu mi wychodzi że te znaczki to jednak NIE MA być "sprzedaż
    > w ramach DG".
    > I teraz już nic nie rozumiem :D

    Jak by to wykazał w spisie z natury na dzień zaprowadzenia ewidencji
    (art. 20 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych
    przychodów osiąganych przez osoby fizyczne) to nie byłoby wątpliwości.

    A tak to chyba faktycznie wychodzi na to, że sprzedaje nie w ramach DG.

    Ale może się czepiam.

    P.

  • 5. Data: 2009-03-12 20:02:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    moje_przedmioty wrote:
    > [...]
    > Czy ja powinnam robić jakieś remanenty?

    Przeczytaj artykuł 20 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od
    niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
    Click --> http://tinyurl.com/ryczalt

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-03-12 20:07:46
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Przeczytaj artykuł 20 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od
    > niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
    > Click --> http://tinyurl.com/ryczalt
    Dzięki
    Czyli juz wiem że powinnam robić taki remanent
    Teraz pytanie
    Nie jestem ekspertem to jak wycenić znaczki?
    Gdym sprzedała je jako masówkę to np warte by były ok 4 gr szt.
    a jak sprzedaję je pojedynczo to czasem sprzedam znaczek za 5 zł czasem taki
    sam w innym tygodniu za 20 zł a czasem nie sprzedam w ogóle.
    Jak więc wyliczyć wartośc początkową?
    Czy taki remanent skutkuje w przypadku zostania znaczków na koniec roku
    podatkiem? tak jak w KPiR gdy zostaje towar?
    Czy tak samo jest w ryczałcie?
    Janina

  • 7. Data: 2009-03-12 20:20:33
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    moje_przedmioty wrote:
> [...]
    > Teraz pytanie
    > Nie jestem ekspertem to jak wycenić znaczki?
    > Gdym sprzedała je jako masówkę to np warte by były ok 4 gr szt.

    Art. 20 ustęp 3

    Jeśli potrafisz obronić te 4 grosze za sztukę to byłoby to chyba
    najmniej uciążliwe rozwiązanie.

> [...]
    > Czy taki remanent skutkuje w przypadku zostania znaczków na koniec roku
    > podatkiem? tak jak w KPiR gdy zostaje towar?

    Niestety nie wiem - jestem na KPiR.
    Ale może doczytaj ustawę. Powinno z niej wszystko wynikać.

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 8. Data: 2009-03-13 00:24:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    > że regularnie, że zorganizowane itp itd.
    > Może popełniłam bład juz tu i powinnam to sprzedawać prywatnie bez żadnej

    Tu się nie wypowiem.
    Ale w drugą stronę - IMO "wprowadzenie znaczków na stan" DG było
    dopuszczalne, tyle że z linku Piotrka jasno wynika - remanenty
    jak przy KPiR :D
    I to pierwszym remanentem się "wprowadza" towary posiadane przed
    rozpoczęciem DG.

    pzdr, Gotfryd