  • 41. Data: 2010-02-10 13:48:35
    Temat: Re: Dziwny system liczenia vatów
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.02.2010 13:06), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > W dniu 2010-02-10 10:24, mvoicem pisze:
    [...]
    > Przy obrocie konsumenckim. Powtórzę po raz n-ty:
    >
    > Mylisz obrót konsumencki czy jak go tam nazwać, z obrotem pomiędzy
    > przedsiębiorcami. W tym pierwszym przypadku nie bierze się faktur, a
    > nawet jeśli, to się ich nie księguje.

    A ja ci powtórzę po raz drugi, że brutto to jest cena którą się
    posługujesz na co dzień. Tj. większość ludzi się posługuje, ty być może
    nie. Dlatego to brutto jest naturalne a nie netto.

    Pisząc "na co dzień" mam na myśli tą część życia (codziennego nomen
    omen) kiedy nie zajmują się księgowością, dostawami itd... Dlatego nie

    Dodam, że dla niektórych przedsiębiorców nawet w ramach życia zawodowego
    netto jest nienaturalne. Np. dla nievatowców.

    p. m.

  • 42. Data: 2010-02-10 14:56:04
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-10 14:48, mvoicem pisze:
> [...]
    > posługujesz na co dzień. Tj. większość ludzi się posługuje, ty być może
    > nie. Dlatego to brutto jest naturalne a nie netto.

    DLA KONSUMENTÓW. NIE DLA PRZEDSIĘBIORCY.

    > Dodam, że dla niektórych przedsiębiorców nawet w ramach życia zawodowego
    > netto jest nienaturalne. Np. dla nievatowców.

    Ale to margines. Większość przedsiębiorców chce faktur na netto.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 43. Data: 2010-02-10 17:59:14
    Od: Gwyn <g...@a...pl>

    Dnia 10-02-2010 o 10:08:20 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    napisał(a):

    > A ja mówię, że pytała o netto? Ja mówię, że jak podaję cenę, to
    > automatycznie se przelicza na brutto i muszę mówić ,,nie, nie to już
    > brutto''. Po prostu normalny obrót idzie w netto i myśli się nettami.

    Ale przecież to co pokazałeś na zrzucie ekranu, to jest okienko do
    WYSTAWIANIA WŁASNEJ FAKTURY,
    a nie księgowanie faktury cudzej. Co ty robisz w tym programie??

    Gwyn

  • 44. Data: 2010-02-10 18:40:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 10-02-2010 18:59, Gwyn pisze:

    > Ale przecież to co pokazałeś na zrzucie ekranu, to jest okienko do
    > WYSTAWIANIA WŁASNEJ FAKTURY,
    > a nie księgowanie faktury cudzej. Co ty robisz w tym programie??

    Ty by wiele wyjaśniało...

    Jeżeli to się potwierdzi (bez urazy, Gwyn : ) to wypada mi przeprosić
    twórców programu.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 45. Data: 2010-02-10 19:27:01
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-10 18:59, Gwyn pisze:

    > Ale przecież to co pokazałeś na zrzucie ekranu, to jest okienko do
    > WYSTAWIANIA WŁASNEJ FAKTURY,

    Nie. To okno przyjęcia towaru. Analogiczne jest owszem, do wydawania
    towaru.

    > a nie księgowanie faktury cudzej. Co ty robisz w tym programie??

    Prowadzę firmę.

    W dniu 2010-02-10 19:40, Maddy pisze:
    > Jeżeli to się potwierdzi (bez urazy, Gwyn : ) to wypada mi przeprosić
    > twórców programu.

    No przecie już sobie wyjaśniliśmy, że to ja za bardzo chciałem, żeby się
    zgadzało.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 46. Data: 2010-02-11 07:25:18
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 09 Feb 2010 13:59:17 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a) w
    wiadomości <news:hkrkjc$fk3$2@news.interia.pl>:

    > No ale to mi się nigdy nie zejdzie, nawet jakbym na kartce to próbował
    > zapisać. Bo towar w magazynie lata w cenach netto. Więc mam zakup towaru
    > po 8,80 zł sztuka. Ale zamiast zapłacić za niego 130zł zapłaciłem
    > 130,05zł. Więc nawet jak doprowadzę do rozjazdu (a to się w tym
    > programie da) kwot w PKPiR, to nie zejdzie mi się całość jedno z drugim.

    Najwyższy czas wprowadzić sobie konto "Odchylenia od cen ewidencyjnych
    towarów".
    :)

  • 47. Data: 2010-02-11 08:12:13
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 11-02-2010 08:25, sensor pisze:

    > Najwyższy czas wprowadzić sobie konto "Odchylenia od cen ewidencyjnych
    > towarów".
    > :)

    W PKPiR raczej nie ma takiej potrzeby

    --
    http://www.surfersvillage.com/gal/

  • 48. Data: 2010-02-11 08:15:38
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 11-02-2010 09:12, \n pisze:

    > W PKPiR raczej nie ma takiej potrzeby

    Zresztą w KH dla ewidencjonowania zaokrągleń też raczej nie

    --
    http://www.surfersvillage.com/gal/

  • 49. Data: 2010-02-11 21:51:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Feb 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > To jakieś chore. Przecież jedyny sensowny system to ten, który podałem.
    > VAT jest osobnym podatkiem

    Ale "wszyscy" Ci piszą, że podstawą VAT jest liczenie *od brutto*,
    taka jest definicja (sprawdź w ustawie).
    Ustawa o VAT jest dostosowana do ustawy o cenach (za to, że "umyślnie"
    głowy nie dam, ale być może ktoś o to zadbał).

    To liczenie "od netto" jest nadużyciem, zalegalizowanym przepisami
    wydanymi przez ministra.

    Jeszcze coś mnie dziwi (naprawdę): wydaje się nieprawdopodobne,
    żebyś przy Twojej aktywności (od lat) *NIGDY* nie trafił na wątek
    z *tym* problemem.
    Średnio pojawia się chyba częściej niż raz na pół roku.

    > i cudowanie w takie dziwne warianty zawsze
    > grozi śmiercią lub kalectwem.

    "Od netto"? ;)

    pzdr, Gtofryd

  • 50. Data: 2010-02-11 21:58:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Feb 2010, Maddy wrote:

    > VAT można wyliczyć na cztery sposoby (od netto od sumy, od netto od każdej
    > pozycji, od brutto tak samo w 2 wariantach).

    Dla porządku można jeszcze uzupełnić o częściową kombinację, znaczy
    dla liczenia od brutta - albo "matematycznie", albo mnożąc przez
    "urzędowo" wyliczoną wartość 1+1/(1-stawka) (18,02% i tak dalej).

    > Jak masz szczęście, to każdy system da inny wynik na groszach.

    Jakby komu się nudziło, to można ogłosić taki konkurs: sporządzić
    listę pozycji zakupowych, która dla każdej metody da inny wynik :)

    pzdr, Gotfryd