  • Data: 2005-02-14 17:26:04
    Temat: Re: EPPiKES, VAT, KPiR ...PZPR, ZSSR, USA, FSO, PLN
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 13 Feb 2005, Paweł R. wrote:

    >+ > Czy ja przeoczyłem jakieś rozporządzenie, albo ustawę? Od maja 2004
    >+ > zaznaczam * takowe wpisy w zwykłym rejestrze zakupów VAT.
    [...]
    >+ Myślę, że nie przeoczyłeś rozporządzenia. Po prostu ja ta robię i uważam, że
    >+ jest to bardzo czytelne i dodatkowo wykorzystuję ten rejestr jako podstawę
    >+ wpisu do KPiR, Jest to bardzo czytelne.

    IMO wolno ci - zarówno uważać jak i robić jak piszesz.
    Nie widzę powodu żeby dało się przyczepić do takiego sposobu rozliczania
    jakie przedstawiasz :)

    ALE...
    ...czym innym jest kiedy piszesz "musisz".
    Moim zdaniem NIE MUSISZ.
    Konkretnie: do czego chcesz się przyczepić (prosiłbym o przepis :))
    przy takim rozliczeniu iż:
    - prowadzisz sobie rejestr VAT
    - wartości z tego rejestru NIE wpisujesz do KPiR
    - do KPiR zakupy paliwa wpisujesz BRUTTO

    Bardzo proszę nie o opinię czy to wygodne/niewygodne/księgowa
    kazała - tylko co jest nieprawidłowo iż piszesz "MUSISZ" !
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)