  • 1. Data: 2006-02-27 18:50:09
    Temat: Ewidencja-jak numerować
    Od: "Skorupa" <s...@r...pl>

    Witam. Właśnie zaczynam trzeci miesiąc działalności i chciałem się spytać
    jak numerować strony w ewidencji przychodu i kupna i sprzedaży VAT. Czy
    numerowanie stron należy zaczynać od początku miesiąca od numeru jeden, czy
    przez cały okres działalności lecieć z numerem po kolei, czyli np. jak
    ewidencja za grudzień 2006 konczy sie na stronie 44 to pierwsza strona za
    styczeń 2007 powinna mieć numer 45?

    Proszę o odpowiedż, z pozdrowieniami dominik

  • 2. Data: 2006-02-28 10:22:09
    Temat: Re: Ewidencja-jak numerować
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Skorupa" <s...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > styczeń 2007 powinna mieć numer 45?
    >
    > Proszę o odpowiedż, z pozdrowieniami dominik

    Rozumiem, że pytanie jest w kontekście obowiązku "zbroszurowania i
    ponumerowania"? Więc moim zdaniem numerujesz całą ewidencję na początku jej
    założenia - od strony pierwszej do ostatniej. A wtedy chyba jeszcze nie
    wiesz kiedy (na której stronie) zakończysz jeden rok i zaczniesz
    ewidencjonowanie następnego? I już masz odpowiedź.
    Graszka.

  • 3. Data: 2006-02-28 11:02:30
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <g...@w...pl> napisal(a):

    > Rozumiem, że pytanie jest w kontekście obowiązku "zbroszurowania i
    > ponumerowania"?

    A gdzie jest taki obowiązek w przypadku ewidencji VAT?

    > Więc moim zdaniem numerujesz całą ewidencję na początku jej
    > założenia - od strony pierwszej do ostatniej.

    Podatek VAT jest rozliczany miesięcznie. Ewidencja ma być na każdy
    miesiąc osobno i ponumerowanie jej od początku roku będzie wyglądało
    co najmniej dziwnie, kiedy podczas kontroli za miesiąc czerwiec 2004
    przyniesiesz kartkę z pozycjami od 108 do 139. :) Zapytają "a gdzie
    reszta" :)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 4. Data: 2006-03-02 09:43:22
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

> [...]
    > co najmniej dziwnie, kiedy podczas kontroli za miesiąc czerwiec 2004
    > przyniesiesz kartkę z pozycjami od 108 do 139. :) Zapytają "a gdzie
    Dlaczego mam przynosić oddzielną kartkę? Mam akurat cały rok w jednej
    książce ewidencji, więc chcąc niechcąc muszę ją nosić w "całości" :). Każdy
    dokument jest jednoznacznie przypisany do konkretnego miesiąca i tak
    opisany.
    Graszka.