  • 1. Data: 2006-02-27 13:41:20
    Temat: Prośba o pomoc w interpretacji przepisów
    Od: "Piotrek" <p...@a...krakow.pl_no_spam>

    Na wstępię przedstawię swoją sytuację:

    W roku 2003 zakupiłem materiały budowlane w związku z remontem mojej
    nieruchomości, w związku z tym w rozliczeniu za rok 2003 US zwrócił mi kwotę
    2000zł, moja narzeczono także w 2003 roku zakupiła materiały budowlane w
    związku z remontem własnej nieruchomości w wyniku czego w rozliczeniu za rok
    2003 US zwrócił jej kwotę 1800zł.
    W sierpniu 2004 zawarliśmy związek małżeński.
    Przez okres 2004 roku każde z nas kupowało materiały budowlane potrzebne do
    remontu własnej nieruchomości. Za rok 2004 rozliczaliśmy się oddzielnie
    (jako że małżeństwo nie trwało pełen rok podatkowy), każdy z nas korzystał z
    własnego limitu zwrotu podatku, i tak za rok 2004 US zwrócił mi 2000zł, a
    żonie 1900zł.
    Obecnie musimy się rozliczyć za rok 2005. Jako że przez cały rok 2005
    byliśmy już małżeństwem zatem przysługule nam jeden limit zwrotu podatku
    (czyli ta kwota około 5600zł).
    I teraz co?, w latach 2003-2004 wspólnie sumarycznie odliczyliśmy więcej niż
    mogliśmy tzn. 7700zł i nie dość że przekroczyliśmy już limit to nie możemy
    już rozliczać wydatków poniesionych w 2005 roku. Czy może nie jest tak, że
    jeśli rozpoczeliśmy rozliczanie ulgi nie będąc jeszcze małżeństwem to możemy
    do końca tego 3-letniego okresu korzystać z tego prawa tzn. każdemu z nas
    przysługuje ten limit zwrotu (około 5600zł). W związku z tym za wydatki
    remontowe poniesione w 2005 roku mnie pozostało by jeszcze około 1600zł a
    żonie około 1900zł.
    Jak mam postępić?, być może źle rozumuje, prosze o jakieś wskazówki

    pozdrawiam
    Piotrek