    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ewidencja sprzedaży
    Date: Sat, 1 Sep 2007 16:41:13 +0200

    On Fri, 31 Aug 2007, Jagna wrote:

    > Witaj :)

    > Jeśli przejrzałeś archiwum grupy, to powienieneś wiedzieć, że DW raczej nie
    > dokumentuje sprzedaży,

    U... to ja się sprzeciwię!
    Wielokroć pojawiała się sprawa ograniczenia (przez ministra) zakresu
    DW *kosztowych*, i często akcentowałem że owo ograniczenie dotyczy
    właśnie tylko DW na wydatki - DW na przychody nie są "limitowane"!

    Co najwyżej ograniczenie jest w drugą stronę - mogą istnieć przepisy
    nakazujące wydanie dokumentu który nie jest DW, ale w odróżnieniu
    od kosztów, gdzie z zasady należy mieć obcy dokument księgowy
    i DW jest wyjątkowe, przy przychodach jest na odwrót: DW jest
    "prawidłowy", a są wyjątkowe przypadki kiedy powinien być wystawiony
    dokument przeznaczony dla kogoś; nic to, że przy konkretnych
    sprzedażach owe "wyjątki" obejmują 99 do 100% przypadków :)
    To że ktoś używa druczków z napisem "DW" które są tylko na koszty, nie
    świadczy że np. faktura wewnętrzna przestaje być DW!
    No i nie widzę przeszkód, żeby DW "sprzedażowy" (inny, niż nazwane
    w przepisach, jak wspomniana FW) nazwać również po prostu "DW".

    > Częściowo, bo zapis na tej kartce, który zrobiłeś żeby włożyć go do faktur
    > i opatrzyć numerkiem, winien być sporządzony na podstawie czegoś.

    Wyrażam sprzeciw :]
    Przy sprzedaży *bezrachunkowej* i nie ujętej na paragonach właśnie DW jest
    samoistnym dowodem wykonania transakcji!

    > Takie "coś", to może być np. Ewidencja sprzedaży, albo zbroszurowany
    > zeszyt. Najlepiej i jedno i drugie, bo...

    Akurat dużo to możliwości :) i jest problem ze wskazaniem, co kto
    uzna za najlepsze.
    Oczywiście ES nie jest zła.
    Pytanie, czy pytający prowadzi ES VAT!

    > ... do zeszytu w ciągu dnia wpisujesz sobie każdą transakcję, której nie
    > zamierzasz ukryć przed fiskusem, na koniec dnia podsumowujesz w zeszyciku i
    > skrzętnie notujesz we wspomnianej przez Ciebie ewidencji sprzedaży.
    > Tam na koniec miesiąca podliczasz i wartość na koniec miesiąca

    Ale to jest inna pozycja w rozporządzeniu o KPiR, fakt że równie dobra :)

    pzdr, Gotfryd