    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK
    Date: Thu, 13 Jul 2017 20:57:41 +0200

    W dniu 2017-07-10 o 15:41, papuga pisze:

    > PK i tak nic nie da, trzba wyksięgować by coś zmienić w magazynówce.
    >
    > ps. A jak skasujesz FV to nie kasuje tych WZ do faktur w tych twoich
    > programach?

    Tych "moich" programów to trochę jest - wdrażam u klientów
    oprogramowanie Comarch (Klasyka, Optima i CDN-XL) oraz mniej Soneta (Enova).
    Dużo zależy od konfiguracji i od ustawienia ścieżki dokumentów.
    Uogólniając: można wystawiać klientowi dokumenty WZ (np codziennie dla
    odbiorcy typu sklep) i raz na czas (tydzień, miesiąc) z zaznaczonych WZ
    tworzyć jedną fakturę. Można też 1:1. Wtedy skasowanie faktury nie
    powoduje skasowania WZ.
    Jeśli idziemy odwrotną ścieżką (tworzymy fakturę, na jej podstawie jest
    tworzony jeden lub więcej WZ) to wykasowanie faktury wymusza
    wcześniejsze usunięcie WZ.
    Ogólna zasada: cofamy się w kolejności odwrotnej do emisji dokumentów -
    bo ścieżki mogą być dłuższe, np Rezerwacja Odbiorcy - Zamówienie do
    Dostawcy - PZ - WZ - Faktura.

    Lata temu, jak uczestniczyłem jeszcze w tworzeniu oprogramowania CDN
    (teraz Comarch), to znałem sporo innych programów. Teraz już nie śledzę
    na bieżąco.

    Jeszcze jedno: aby zrobić (w programach Comarch) korektę do
    nieistniejącego dokumentu, to najpierw robi się "fakturę pierwotną".
    Jest to taki "duch", nie powodujący żadnych rozliczeń ani ruchów
    towarowych, służy jedynie do utworzenia korekty lub korekty zbiorczej
    (jedna korekta do wielu faktur). Dzięki temu na korekcie (ilości, bo są
    inne rodzaje korekt) mamy [przed korektą] i [korekta].

    --
    Pozdrawiam.

    Adam