    Date: Tue, 18 Jul 2017 12:08:46 +0200
    From: papuga <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    [ciacho]

    > Tych "moich" programów to trochę jest - wdrażam u klientów
    > oprogramowanie Comarch (Klasyka, Optima i CDN-XL) oraz mniej Soneta
    > (Enova). Dużo zależy od konfiguracji i od ustawienia ścieżki
    > dokumentów. Uogólniając: można wystawiać klientowi dokumenty WZ (np
    > codziennie dla odbiorcy typu sklep) i raz na czas (tydzień, miesiąc)
    > z zaznaczonych WZ tworzyć jedną fakturę. Można też 1:1. Wtedy
    > skasowanie faktury nie powoduje skasowania WZ.
    > Jeśli idziemy odwrotną ścieżką (tworzymy fakturę, na jej podstawie
    > jest tworzony jeden lub więcej WZ) to wykasowanie faktury wymusza
> [...]
    Adam, skoro się znacz na comarch, to może doradzisz?

    Załóżmy takie parametry:
    10 komputerów (tylko do fakturowania)
    4 z nich pracują 9h
    6 z nich pracuje 6h (powiedzmy 7h bo czasem akwizytorzy wcześniej)
    (odrzucam soboty i takie dni kiedy te kompy pracują w innym rytmie)

    Ilość dziennie wypisywanych pozycji ok. 5800 (FV i paragony).
    To taka średnia (mediana), bo waha się od ok. 4000 do 7500 (takie po
    7000+ to tylko kilka razy w roku)

    Nie chce mi się wyciągać proporcji, ale tak na czuja nowa pozycja
    towaru na FV powstaje co 2-3 sekundy (może nawet co 1,5s jak czasem
    patrzę paniom na ręce).
    Trzeba jeszcze doliczyć przerwy posiłkowe, kawa, siku, ku.a, wystawianie
    jakichś KP, telefony, wypisanie nagłówka faktury, drukowanie, wymianę
    tonera, papieru, korekty, marudzących klientów, zestawienia dzienne, ...

    Zakładając, że jest 2000 klientów i 2000 asortymentu, wypisuje się po
    kodzie towaru, który w 70% jest w głowach pań, czasem muszą na liście
    asortymentowej przesunąć się jak towar dostaje nowy symbol lub nie
    pamiętają dokładnie.
    (podaję by nie myśleć że wszystko co trzeba widać na jednym ekranie)

    Który z produktów Comarch mógłby umożliwić wypisywanie faktur w takim
    tempie?

    Zerkałem na YT, Subiekt? oj nie wydaje mi się, Comarch Optima - nie
    wydaje mi się.

    Czy demo Comarch można pobrać bez mejli do działu marketingu (potem
    zamiast demo dostaję SPAM o tytule: "Czy dobrze się Państwu pracuje na
    naszym programie?" a dema jak nie było tak nie dostałem, tzn. mam na
    myśli ogół takich zachowań a nie comarch konkretnie .
    (ten przytoczony był _chyba_ z TRESa, ale bywa różnie np. RCSOFT
    [RC-HURT] odpowiadał ładnie)