    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK
    Date: Tue, 18 Jul 2017 22:16:36 +0200
    <20170710124449.55490e53@xeon> <ojvtlf$2bn$1@usenet.news.interia.pl>
    <20170710154125.4d8bff70@xeon> <ok8fra$l4a$1@usenet.news.interia.pl>
    <20170718120846.21a9e690@xeon>
    <596e0305$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2017-07-18 o 14:45, Kviat pisze:

    > W sensie pozycji towarowych czy ilości dokumentów?

    Istotne pytanie.

    > Bo rozumiem, że wąskim gardłem jest szybkość wpisywanie pozycji
    > towarowych na fakturze/paragonie/wz?

    > (...)
    >
    > Czyli rozumiem, że te panie wbijają kody "z palca"?
    >
    > Taki pomysł do rozważenia...
    > Jeżeli masz dużo pozycji na jednym dokumencie (a nie dużo dokumentów),
    > to może warto rozważyć wbijanie towaru np. skanerem ręcznym po kodach
    > kreskowych?

    To nie będzie szybciej.

    Mam klientów typu cukiernie-ciastkarnie.
    Przyjęli głównie kody 3- lub 4-cyfrowe.

    U jednego z klientów miewającego po blisko tysiąc dokumentów (nie
    pozycji!) dziennie, zwłaszcza przed jakimiś świętami, wypracowali sobie
    mechanizm dwukrotnego przebiegu dokumentu:
    najpierw kody towarów, później ilości.

    To było, jak jeszcze nie wdrożyli "mobilnych zamówień" i kierowcy
    przywozili zamówienia na kartkach.

    Ogólny mechanizm: codziennie WZ (wydanie towaru) i korekty do
    poprzednich WZ (zwroty towarów z dni poprzednich). Raz na tydzień
    dokumenty zamykane fakturą. Rozliczenia robią na bieżąco - sklepy płacą
    tyle, ile akurat mają gotówki.
    Takie dziwne sklepy.
    Jeszcze nie odkryli przelewów ;)

    > Robisz/drukujesz sobie planszę z kodami kreskowymi pogrupowanymi
    > tematycznie/rodzajami asortymentu (czy w jakiś inny sposób umożliwiający
    > szybkie zlokalizowanie czy zapamiętanie wzrokowe "mniej więcej" gdzie co
    > jest, każda grupa w innym kolorze, czy coś w tym stylu)
    >
    > np. w grupy 10 kodów x 10 kodów (naklejek z kodami + np.nazwa towaru)

    To już lepiej i dużo szybciej do Optimy zaprząc moduł sprzedaży
    detalicznej z monitorem dotykowym i ustawić, jak w niektórych knajpach -
    prostokąty z grupami, te otwierają pod-grupy lub towary. Jak się jeszcze
    podepnie fotki, to już jest błyskawica.

    > Zakładając że jeden kod zajmie 1 cm (wysokość) x 3 cm (szerokość) (tak
    > strzelam) to 100 kodów zajmie 10 cm x 30 cm

    A potem skaner zaczyta nie ten kod :(

    > Na jednej kartce A4 wejdzie 21 x 10 (albo 7 x 30) = 210 kodów
    > 2000 kodów to jakieś 10 kartek A4, albo mniej przy większych planszach.
    > Do tego dobrać jakiś wygodny ręczny skaner kodów kreskowych...
    >
    > Nowy kod czy zmiana kodu, to wydruk nowej planszy dla każdego
    > stanowiska, panie zamiast zapamiętywać poszczególne kody musiałyby tylko
    > orientować się jaki asortyment na której planszy szukać.
    >
    > Nie wiem czy to w Twoim przypadku byłoby szybsze, ale może opłacałoby
    > się zrobić jakiś eksperyment?

    Niektórzy tak próbowali, ale jednak odeszli.

    > Tak samo magazynier mógłby tworzyć WZ. Strzela skanerem każdy towar (czy
    > opakowanie zbiorcze itp.) przy wydawaniu i dokument sam się tworzy.
    > Skanery są też bezprzewodowe, więc może sobie z nim po magazynie biegać
    > i robić to przy okazji kompletowania zamówienia.
    > Prawie jak na kasie w supermarkecie ;)

    Magazynierzy natomiast biegają z kolektorami - skanera bezprzewodowego
    nie da się kontrolować. Natomiast na kolektorze można tworzyć dowolną
    liczbę różnych typów dokumentów i je ewentualnie edytować.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam