  • 1. Data: 2002-08-29 14:18:24
    Temat: Faktura VAT=0% a VAT-7 oraz KPiR w formie luźnych kartek
    Od: "Andrzej Ligudzinski" <j...@p...com>

    1) Za ostatni miesiąc VAT liczyłem na kolanie przed urlopem i nie
    uwzględniłem faktury ze stawką VAT = 0%. Potem dopiero dopisałem ją do
    ewidencji zakupów VAT. Mam teraz nieprawidłowo wypełniony VAT-7, na którym
    wpisuje się przecież także wartość netto zakupów z faktur. Z drugiej strony,
    błąd nie wpływa absolutnie na wysokość jakichkolwiek świadczeń. Czy
    konieczna jest korekta?

    2) Mam już dość ręcznego wypełniania ksiąg. Czy mogę prowadzić sobie
    wszystkie ewidencje w arkuszu kalkulacyjnym, pod warunkiem, że wydruk będzie
    zgodny z obowiązującym wzorem? Widzę tylko jeden problem: moja książka
    zostanie zastąpiona przez stertę kartek A4, czy muszę je w jakiś sposób
    uwiarygadniać (podpis, pieczątka, data wydruku), zszywać itp?

    AL

  • 2. Data: 2002-08-29 14:30:08
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    książka
    > zostanie zastąpiona przez stertę kartek A4, czy muszę je w jakiś sposób
    > uwiarygadniać (podpis, pieczątka, data wydruku), zszywać itp?

    Ksiazka nie moze zostac zastapiona przez sterte kartek - powinna byc
    przeciez zbroszurowana

    Im szybciej, tym lepiej... >>> http://link.interia.pl/f1642

  • 3. Data: 2002-08-29 14:31:00
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Ligudzinski" <j...@p...com> napisał w
    wiadomości news:aklaet$2ju6$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
    strony,
    > błąd nie wpływa absolutnie na wysokość jakichkolwiek świadczeń. Czy

    Są dwie szkoły w tej materii: falenicka i otwocka :-)
    Jedni wpisuja wszystkie faktury, a drudzy tylko te z ktorych mozna odliczyc
    VAT.

    Karol

  • 4. Data: 2002-08-29 15:29:11
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

> [...]
    > zostanie zastąpiona przez stertę kartek A4, czy muszę je w jakiś sposób
    > uwiarygadniać (podpis, pieczątka, data wydruku), zszywać itp?

    Oczywiście można stosować komputerową ksiżkę KPiR, także własny arkusz
    kalkulacyjny, ale wymogiem jest posiadanie drukowanej instrukcji do
    uzywanego programu. Wtedy książkę "papierową" KPiR prowadzi się w ten
    sposób, że co miesiąc wpisuje się tylko jedną zbiorczą pozycję wynikającą z
    komputerowej księgi.

    Z.K.

  • 5. Data: 2002-08-29 18:15:32
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Wtedy książkę "papierową" KPiR prowadzi się w ten
    > sposób, że co miesiąc wpisuje się tylko jedną zbiorczą pozycję
    wynikającą z
    > komputerowej księgi.

    A nie jesteś jeszcze w XX wieku?
    Jacek

  • 6. Data: 2002-08-29 18:33:31
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl> napisał w wiadomości
    > wynikającą z
    >
    > A nie jesteś jeszcze w XX wieku?
    > Jacek

    Takie były wymogi US - czyżby przepisy się już zmieniły ?

    Z.K.

  • 7. Data: 2002-08-29 18:33:40
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    > Takie były wymogi US - czyżby przepisy się już zmieniły ?

    Słowo były jest na miejscu.
    Jacek

    --
    Jeśli chcesz coś do mnie napisać to usuń słowo spam z adresu

    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów.

  • 8. Data: 2002-08-29 19:50:35
    Od: "Fencer by \(s\)word" <f...@p...com>

> [...]
    strony,
    > błąd nie wpływa absolutnie na wysokość jakichkolwiek świadczeń. Czy

    Chciałbym przypomnieć, ze podatnik ma prawo ale nie obowiązek odliczać VAT
    naliczony, czyli tylko i wyłącznie od podatnika zależy które faktury ujmie w
    ewidencji VAT.

    --
    Pozdrówka,
    Irek Makowski [Fencer by (s)word]