    From: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura VAT na żądanie
    Date: Sun, 13 Oct 2013 17:11:14 +0000 (UTC)

    Dnia 12.10.2013 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:

    > Niemniej wniosek był najwyraźniej tak jak piszesz - uznali, że
    > trzeba jawnie zapisać dopuszczalność liczby mnogiej.
    > Ergo, "żądanie" z ustawy o VAT dotyczy "faktury".
    > Jednej.

    No jednej. Ale, literalnie- nie zapisano "klient może
    żądać wystawienia faktury" (wtedy oczywiście byłoby- może żądać
    tylko wystawienia jednej"), ale "na żądanie tych osób podatnicy
    zobowiązani są do wystawienia faktury". Z tego nie wynika, że żądać
    można tylko wystawienia jednej, ale że podatnik "wystawia jedną".
    Logiczne, naraz może tylko jedną ;-)
    Fakt, użycie l.mn. w poprzednim zdaniu niestety osłabia ten
    argument :-)

    Ale chodzi tu o jedną (też) umowę, świadczenie ciągłe.
    Nie o wszelkie faktury od danego usługodawcy, który kiedyś tam
    w przyszłości być może jakieś tam mi usługi wyświadczy.

    > W tej wersji Dominik nie może uziemić dostawcy "żądaniem ciągłym".

    Ale przecież prawo nie precyzuje formy "żądania", prawda?
    ZTCW bez problemu uznawana jest forma wypowiedzenia "poproszę fakturę"
    przy odbiorze towaru.

    Zatem wystarczy comiesięczny króciutki telefon "Poproszę fakturę
    za grudzień, klient ten-a-ten" (oczywiście rozmowa nagrywana).
    I ewentualnie spełnienie obywatelskiego obowiązku doniesieniem
    o popełnieniu wykroczenia skarbowego :-)

    > pzdr, Gotfryd

    Pozdrawiam,

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.