  • Data: 2003-09-08 20:44:26
    Temat: Re: Faktura VAT po 7 dniach - zagrożenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 8 Sep 2003, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+ > Owszem :)
    >+ >
    >+ > [...]
    >+ > >+ W kazdym wypadku sprawa wyglada troche inaczej.
    >+ >
    >+ > ...w przypadku "sprzedaży *w kioskiu*" (a nie prenumeraty) IMHO
    >+ > za każdym razem wygląda tak samo (nie licząc szczegółów pozycji
    >+ > "sprzedawca" na fakturze :)), a o to się kłócimy :)
    >+
    >+ Ano o to "co robi RUCH S.A."
    >+
    >+ A mozna powiedziec to tylko w tych przypadkach kiedy na FV jako

    No to mam na fakturze sprzedawcę: "RUCH S.A. w Warszawie",
    oddział....zespół terenowy...
    Może być dla przykładu ? ;)

    Poza tym - chodziło o kwestię merytoryczną (prawidłowość
    księgowania) z której poszły odpryski do kwestii "jak
    Ruch księguje sprzedaż paragonową" - niemniej *nie*
    chodziło merytorycznie o sam Ruch (owszem, podparłem
    się RUCHem S.A. w kwestii przykładu *nie* księgowania
    indywidualnych pozycji obrotu paragonowego) - ale
    IMHO jeśli *dowolny* kiosk wystawia fakturę "za całokształt"
    to wygląda to tak samo :)

    >+ W innych przypadkach robia to maliprzedsiebiorcy i robia
    >+ to na wlasne ryzyko.

    ...pomijam kwestię kto się podpisuje, bo być może robi to ktoś
    na podstawie art. 758 K.C. :)
    Nim zostanę zagryziony przez wszystkich leniwców którym nie
    chce się zajrzeć do K.C. (no, *teraz* dopiero mi się oberwie
    od grupy ;)) to zapodam hasło: "agencja" i wycineczek:
    "przy zawieraniu z klientami umów na rzecz dającego zlecenie
    przedsiębiorcy albo do zawierania ich w jego imieniu."
    Przy zastosowaniu drugiej częsci alternatywy sprzedawcą
    jest *ewidentnie* zlecający.

    PS: cały czas wiszą i czekają na przydział czasu procesora
    inne propozycje "uprawomocnienia" koncepcji "jedna
    faktura" - choć też mało przekonujące :[

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)