  • Data: 2003-09-09 08:05:44
    Temat: Re: Faktura VAT po 7 dniach - zagrożenia
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"[...]

    > No to mam na fakturze sprzedawcę: "RUCH S.A. w Warszawie",
    > oddział....zespół terenowy...
    > Może być dla przykładu ? ;)
    >
    > Poza tym - chodziło o kwestię merytoryczną (prawidłowość
    > księgowania)

    Wiesz... Wg mnie to wszystko jest chore.
    Jesli jest sprzedz i wystawiene FV na koniec iesiaca nie zmienia daty
    "obowiazku podatkowego" to ustawodawcy POWINNO byc obojetne ktorego to
    konkretnie
    dnia zostla dokonana sprzedaz. Zamiast tych wszystkich glupot POWINNA wg
    mnie byc
    zasada, ze na FV mozna podac date w posteci mm-rr pod warunkiem ze FV jest
    wystawiona
    w tym samym miesiacu. A tak mamy co mamy. sklepy wydaja towary na WZ,
    biora pieniadze (nie wiem czy to dokumentuja) a ksieguja to wszystko jak
    wystawia FV.

    Z drugiej strony odbiorca tez naciska by wystwawic FV bo dopiero wtedy
    wydatek staje sie kosztem...
    Wiec wlasciciwie fiskus niepotrzebnie sie czepia o te (czasem) pare groszy
    wczesniej.

    Boguslaw