    From: "Faust" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura VAt w USD
    Date: Sat, 12 Feb 2005 18:52:25 +0100

    news:cuj8ok$in9$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Co do pktu 1 - zgoda,
    > Ale za pkt 2 - ja bym nie był taki wdzięczny.
    > Zważywszy na art 5.1 pkt 5) ustawy
    > WDT jak najbardziej podlega opodatkowaniu
    > i wymaga wystawienia faktury VAT
    > ze wszystkimi wymaganymi rubryczkami,
    > które Faust tak bardzo chciałby pominąć.

    ten temat też ostro wałkowano jakiś miesiąc temu, choć grupa podzieliła się
    na dwa obozy
    ja nadal stoję na stanowisku, że WDT na podstawie zarówno ustawy vat, jak i
    traktatów ratyfikowanych przez polskę stanowi czynność opodatkowaną na
    terenie kraju nabywcy i zgodnie z jego systemem prawa (ograniczony obowiązek
    podatkowy w polsce). podobnie ustawa vat rozróżnia "fakturę WDT" jako
    niezależne pojęcie od "faktury vat", oznacza to, że w przypadku czynności
    WDT nie wystawia się "faktury vat" tylko "fakturę" , co za tym idzie do WDT
    nie mają zastosowania przepisy słynnego Rozporządzenia Ministra w
    sprawie....... określające sposób wystawiania "faktury vat" - to jest
    poprostu inna bajka.