    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura za kompleksowe usługi
    Date: Mon, 1 Dec 2008 12:06:52 +0100

    On Sun, 30 Nov 2008, Tomek wrote:

    > W ten sposób patrząc to nie ma usług ciągłych, sam widzisz
    > że to płynna sprawa.

    Ciągłość usługi obejmuje fakt zawarcia *umowy*.
    Usiłujesz nas zmusić do przeoczenia drobnego zapisu w VAT, ale
    się nie damy :) (widziałem że argumentem "czy się stoi czy się
    leży" Tom rzucił, ale przepisem nie)

    Otóż:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    Art. 8
    1. Przez œwiadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie
    się każde œwiadczenie [...] w tym również:
    [...]
    2) zobowišzanie do powstrzymania się od dokonania czynnoœci lub
    do tolerowania czynnoœci lub sytuacji;
    ---

    Jeśli więc umowa jest "ciągła" i przewiduje zapłatę "czy się stoi czy
    się leży", to fakt nieświadczenia usługi w *rozumieniu cywilnoprawnym*
    w dniu 30.XI nie powoduje "nieświadczenia jej dla VAT".
    Natomiast jak umowa tego *nie* przewiduje, to możliwym jest iż w dniu
    30.XI świadczenia usługi nie było.

    Przyznam, że nie spodziewam się aby:
    - kontroler US się przyczepił do takiej daty
    - US wygrał przed NSA sprawę w stylu odmowy uznania VAT z takiej f-ry

    Ale ew. wskazać na "nieprawidłowość" i nakazać korektę IMHO może.

    pzdr, Gotfryd