    From: Mieczysław <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura zaliczkowa
    Date: Thu, 7 Apr 2005 10:02:35 +0200
    Sender: m...@o...pl@ns2.citysat.com.pl

    Dnia Thu, 7 Apr 2005 07:02:08 +0000 (UTC), Paszczak napisał(a):

    > A tak czysto teoretycznie - czy gdyby ktoś wpłacił zaliczkę i czekał w
    > nieskończoność na wykonanie usługi, to nigdy ta wpłata nie zostałaby uznana
    > za przychód? Czy też zostałaby uznana np. na koniec roku rozrachunkowego?

    Przychód jest wtedy kiedy dokonaliśmy dostawy towarów lub wykonaliśmy
    usługę.
    Jeżeli zdarzenie takie nie wystąpiło to przychód nie występuje.
    Inaczej to wygląda z VAT-em - po otrzymaniu zaliczki trzeba go zapłacić .
    Jeżeli otrzymana zaliczka nie zostanie zwrócona, a wymagalność jej zwrotu
    się przedawni to wtedy przedawnione zobowiązanie może stać się przychodem.
    Nie pamiętam dokładnie przepisów - a teraz nie mam możliwości poszukania.

    --
    Mieczysław
    ----