  • 21. Data: 2007-09-22 20:45:51
    Temat: Re: Fakturowanie
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 22 września 2007 22:43
    (autor picom
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fd3uqs$i5c$1@node1.news.atman.pl>):

    > Tzn. jest tak np. teraz jest wrzesień więc klient ma czas do 15
    > października na zapłatę za wrzesień itd.

    No to nie ma problema, wystaw faktury wszystkie hurtowo 30 września te co
    nie zapłacili, a te co zapłacili to do 7 dni od wpłynięcia zapłaty.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 22. Data: 2007-09-22 20:47:50
    Od: picom <picom@[no_spam]esnet.pl>

    Tristan pisze:

    > No to nie ma problema, wystaw faktury wszystkie hurtowo 30 września te co
    > nie zapłacili, a te co zapłacili to do 7 dni od wpłynięcia zapłaty.

    A nie może być tak że wystawie fakturę tylko jak zapłaci? Czyli zapłaci
    i do wpłaty wystawie fakturę :)

  • 23. Data: 2007-09-22 21:39:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Sep 2007, Tristan wrote:

    > (autor picom

    > No właśnie chyba nie do końca tak. Bo skoro zapłacił 1zł zaliczki to od razu
    > musisz to uwzględnić.

    Dostawcy gazu, prądu i innych takich rozwiązują sprawę tak, że *odrębnie*
    (ale na tej samej kartce!) robią "tabelkę faktury" z kwotami *faktur*
    i osobno (najczęściej poniżej) umieszczają informację typu "stan
    płatności", z ktorej wynika niedopłata lub nadpłata, przy okazji niektórzy
    ujmują kwoty z not odsetkowych i podobne "dodatki".
    W ten deseń formalności jest zadość a klient ma czarno na białym
    "do zapłaty" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2007-09-23 05:46:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    picom wrote:

    > A nie może być tak że wystawie fakturę tylko jak zapłaci? Czyli
    > zapłaci i do wpłaty wystawie fakturę :)

    Co wyście się tak przyczepili tego wystawiania faktur?
    Usługa wyświadczona? Tak.
    To i tak przychód jest i bez faktury się haracze podatkowe należą.
    A jak klienci przestaną w ogóle płacić przez trzy miesiące,
    to co? Nie będziesz płącił podatków?

  • 25. Data: 2007-09-23 07:47:03
    Od: picom <picom@[no_spam]esnet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > ujmują kwoty z not odsetkowych i podobne "dodatki".
    > W ten deseń formalności jest zadość a klient ma czarno na białym

    ok, ale mi się rozchodzi tez o to kiedy dokładnie mam wystawić fakturę,
    czy jak wpłaci do kwoty wpłaty czy np. 30 września wszystkim i wtedy się
    martwię o ściągalność należności?

    Piotr Lewandowski

  • 26. Data: 2007-09-23 08:18:45
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Sep 2007 09:47:03 +0200, picom napisał(a):

    > ok, ale mi się rozchodzi tez o to kiedy dokładnie mam wystawić fakturę,
    > czy jak wpłaci do kwoty wpłaty czy np. 30 września wszystkim i wtedy się
    > martwię o ściągalność należności?

    A ja tak sobie myślę, że dobrze by było ten moment wystawienia faktury
    określić w umowie, co? ;>
    Więcej, może Ty masz to tam zapisane?
    W końcu to umowa ustala warunki wykonania usługi i płatności za nią. Powiem
    więcej, te warunki płatności powinny być nawet zgodne z przepisami, więc
    może sam nie wiesz, co masz? ;>
    Sprawdzisz?

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 27. Data: 2007-09-23 08:36:43
    Od: picom <picom@[no_spam]esnet.pl>

    Jagna pisze:

> [...]
    > więcej, te warunki płatności powinny być nawet zgodne z przepisami, więc

    Za realizację przedmiotu niniejszej umowy Abonent zobowiązany jest do
    uiszczenia:
    a. jednorazowo - opłaty aktywacyjnej
    b. jednorazowo - opłaty abonamentowej za pierwszy miesiąc
    c. miesięcznie - opłaty abonamentowej ustalonej na kwotę _ _ _ _ _ _ _ _
    _ _ zł brutto za prędkość _ _ _ _ _ _ _ _ _ _kbit/s
    d. opłat za usługi dodatkowe
    zgodnie z obowiązującym Cennikiem, stanowiącym załącznik nr 2 do
    niniejszej umowy
    § 4. Abonent zobowiązuje się do uiszczenia opłaty aktywacyjnej oraz
    opłaty abonamentowej za pierwszy miesiąc gotówką w momencie zakończenia
    montażu i aktywacji przyłącza internetowego w lokalu Abonenta.
    § 5. 1. Miesięczne opłaty abonamentowe są płatne z góry do 15 dnia
    każdego miesiąca na rachunek bankowy Operatora
    nr xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    2. Za datę zapłaty uważa się dzień uznania rachunku Operatora.
    § 6. Abonent zobowiązuje się do uiszczania opłat za usługi dodatkowe
    gotówką po wykonaniu tych usług przez Operatora

    To jest część umowy, więc nic nie ma tu kiedy klient dostaje fakturę,
    jest tylko że musi do 15 dnia każdego miesiąca zapłacić.

    Piotr Lewandowski

  • 28. Data: 2007-09-23 08:49:57
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Sep 2007 10:36:43 +0200, picom napisał(a):

    > § 5. 1. Miesięczne opłaty abonamentowe są płatne z góry do 15 dnia
    > każdego miesiąca na rachunek bankowy Operatora
    > nr xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    To tak na mój rozum, sprawa jest jasna. Czy wystawiłbyś fakturę, czy też
    nie, dochód do opodatkowania masz, bez względu na to, czy kasa wpłynęła,
    czy nie w tym miesiącu, w którym wykonujesz usługę.
    Dlatego ja fakturowałabym taką usługę na początku miesiąca z terminem
    płatności do 15-go, zgodnie z umową.

    Dodatkowo stosując tę Gotfrydową "tabelkę" dla ułatwienia rozliczenia
    płatności.

    > 2. Za datę zapłaty uważa się dzień uznania rachunku Operatora.

    I tu masz punkt, który pozwala Ci na naliczanie odsetek, jeśli wartość za
    fakturę nie wpłynie w terminie, czyli jak najbardziej na miejscu byłoby
    wystawienie noty odsetkowej, choć to nie jest raczej przymusowe (?)

    > To jest część umowy, więc nic nie ma tu kiedy klient dostaje fakturę,
    > jest tylko że musi do 15 dnia każdego miesiąca zapłacić.

    Ale zdaje się słusznym wystawienie faktury PRZED terminem płatności,
    prawda? ;>
    Bo zasadności wystawienia faktury, to już omawiać nie trzeba :)

    Być może za bardzo upraszczam sprawę, ale dla mnie im prościej, tym lepiej.
    Ale to tylko IMVHO :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 29. Data: 2007-09-23 09:21:22
    Od: picom <picom@[no_spam]esnet.pl>

    Jagna pisze:

> [...]
    > Bo zasadności wystawienia faktury, to już omawiać nie trzeba :)
    >
    > Być może za bardzo upraszczam sprawę, ale dla mnie im prościej, tym lepiej.

    Czyli z tym wypadku jeżeli ktoś mi nie zapłaci faktury w terminie i tak
    będę musiał odprowadzić podatek?

  • 30. Data: 2007-09-23 09:23:48
    Od: <s...@a...pl>

    > BTW: Jest jeszcze opcja trzecia: wystawiasz za poprzedni miesiąc i wtedy
    > możesz wystawić fakturę bez płatności wcześniej. Oczywiście nadal jak
    > klient zapłaci to zaliczkową w trakcie miesiąca....

    Dlaczego zaliczkową? Jesli nie było umowy, że klient może płacić wcześniej,
    to taka wpłata nie jest moim zdaniem zaliczką. Bo zaliczka musi z czegoś
    wynikać.

    Jestem Twoi klientem. Kupuję co jakiś czas co nie co u Ciebie. Czy
    sugerujesz, że jeśli wpłacę ci bez powodu więcej o 500zł na Twoje konto, to
    ty _musisz_ mi wystawić na te 500zł fakturę zaliczkową? Nie! Bo to nie jest
    zaliczka! Ale gdy się umówimy, że wpłacę Ci na ten i ten towar i to jest
    NASZE ustalenie, to wówczas tak, to jest zaliczka (przedpłata czy jak to
    inaczej jeszcze nazwać).