  • 1. Data: 2007-09-21 19:35:39
    Temat: Amortyzacja notebooka
    Od: "JerryFTP" <_...@o...pl>

    Witam.
    Chcialem sie zapytac o amortyzacje notebooka powyzej 3500zl ,bo juz nie wiem
    kogo sluchac :)
    Jest pojecie malego podatnika. Czy staje sie nim automatycznie, poniewaz nie
    mam obrotu wiekszego niz 800 000?, czy trzeba to jakos zglaszac.
    Maly podatnik moze podobno amortyzowac jednorazowo prawie 50 000?.
    Jesli nie jestem malym podatnikiem, to czy moge amortyzowac liniowo 30% x 2
    ze wzgledu na szybkie starzenie sie sprzetu?

    Dzieki za odpowiedz.
    Jerry

  • 2. Data: 2007-09-21 20:02:10
    Temat: Re: Amortyzacja notebooka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Sep 2007, JerryFTP wrote:

> [...]
    > kogo sluchac :)
    > Jest pojecie malego podatnika. Czy staje sie nim automatycznie, poniewaz nie

    Ano. W ustawie nie zapisano innych warunków w stylu "...który nie
    przekroczył obrotu xxxx *oraz* uzyskał postanowienie naczelnika US...".

    > czy trzeba to jakos zglaszac.

    Nijak. Zgłoszeniem są deklaracje podatkowe :), jak US zechce to
    przeprowadzi czynności sprawdzające i tyle.

    > Maly podatnik moze podobno amortyzowac jednorazowo prawie 50 000?.

    *ALE* oznacza to "pomoc publiczną de minimis".

    Co to znaczy i czym to grozi nie wiem, jasnej odpowiedzi nikt nigdy mi
    nie udzielił (a na grupie też pytałem), choćby z tego powodu że istnieje
    taka możliwość, iż mogę kiedyś wystartować powiedzmy do przetargu podle-
    gającego przepisom o zamówieniach publicznych, nie mając jasności
    czy skorzystanie z takiej "pomocy" nie będzie wiązało się z jakimś
    dodatkowym stosikiem papierków tudzież wykazywaniem co z tą "pomocą"
    się zrobiło, nie będę się w to pchał bez krytycznej potrzeby.

    > Jesli nie jestem malym podatnikiem, to czy moge amortyzowac liniowo 30% x 2
    > ze wzgledu na szybkie starzenie sie sprzetu?

    Komp był dawał "przyspieszony" bez mrugnięcia okiem.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-09-22 14:26:20
    Od: " and" <a...@W...gazeta.pl>

    > Komp był dawał "przyspieszony" bez mrugnięcia okiem.

    Jak rozumiem, pytajacy chce amortyzowac. jest chyba teraz przepis ze mozna
    w ciagu roku wszystkie ST (na pewno oprocz sam.) wrzucac bezposrednio w
    koszty do jakiejs tam kwoty (50 tys?)
    Czy tak? Bede kupowal koma w listopadzie z wiadomych wzgledow i licze na to
    ze wrzuce go od razu w calosci > 3500 w koszty.

    pozdrawiam

    and

  • 4. Data: 2007-09-22 21:28:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Sep 2007, and wrote:

    > Jak rozumiem, pytajacy chce amortyzowac. jest chyba teraz przepis ze mozna
    > w ciagu roku wszystkie ST (na pewno oprocz sam.) wrzucac bezposrednio
> [...]

    A dlaczego wyciąłeś tekst o "pomocy de minimis"?
    Przecież o tym to było.
    Jak Ci nie wadzi...

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-09-23 08:47:48
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > dodatkowym stosikiem papierków tudzież wykazywaniem co z tą "pomocą"
    > się zrobiło, nie będę się w to pchał bez krytycznej potrzeby.

    pole pomoc publiczną de minimis wpisujesz we wniosku o dotacje z UE
    zależnie od programu, jeśli przekroczysz jakiś tam próg pomocy de
    minimis to skorzystać z danej dotacji nie możesz i tyle.

    --
    pozdros
    icek

  • 6. Data: 2007-09-23 09:08:39
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Sep 2007 10:47:48 +0200, icek napisał(a):

    > pole pomoc publiczną de minimis wpisujesz we wniosku o dotacje z UE
    > zależnie od programu, jeśli przekroczysz jakiś tam próg pomocy de
    > minimis to skorzystać z danej dotacji nie możesz i tyle.

    Ten próg, jeśli się nie mylę to 200 tys. euro na przestrzeni 3 lat, przy
    czym, do limitu nie liczyłaby się wartość środka trwałego odpisanego
    jednorazowo, ale wartość podatku niejako "zaoszczędzonego", czyli różnica
    pomiędzy amortyzacją jednorazową a amortyzacją zgodną z uodof.

    :)
    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 7. Data: 2007-09-23 09:20:31
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 23-09-2007 o 11:08:39 Jagna <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > jednorazowo, ale wartość podatku niejako "zaoszczędzonego", czyli różnica
    > pomiędzy amortyzacją jednorazową a amortyzacją zgodną z uodof.

    BTW wytworzyła się taka ciekawa sytuacja, że nieździeranie kasy z ludzi
    nie nazywa się powrotem do normalności, tylko pomoca publiczną.
    Oznacza to ni mniej ni więcej, że socjaluchy wszelkiej maści uznają tą kasę
    za swoją własną.

  • 8. Data: 2007-09-23 15:56:13
    Od: Jacek_P <W...@c...edu.pl>

    and <a...@w...gazeta.pl> napisal:
    > Czy tak? Bede kupowal koma w listopadzie z wiadomych wzgledow i licze na to
    > ze wrzuce go od razu w calosci > 3500 w koszty.

    Zamiast medytowac nad przyspieszaniem lepiej popracuj
    nad nazewnictwem kupowanych pozycji i postaraj sie rozlozyc
    kompa na samodzielne czesci w kwotach nizszych niz 3500 zl.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2007-09-24 07:00:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Sep 2007, icek wrote:

    > pole pomoc publiczną de minimis wpisujesz we wniosku o dotacje z UE
    > zależnie od programu, jeśli przekroczysz jakiś tam próg pomocy de minimis to
    > skorzystać z danej dotacji nie możesz i tyle.

    Dziękuję.
    Jakie jeszcze formularze przewidują taką pozycję? :)

    pzdr, Gotfryd