  • Data: 2013-01-02 20:51:40
    Temat: Re: Faktury w 2013 i proformy
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 2 Jan 2013 10:33:00 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ale tak podchodząc, byłyby to *nieprawidłowe* faktury, prawda?
    > Albo nie zawierałyby daty zdarzenia, albo zawierałyby datę poza
    > momentem wystawienia.

    Ale może być tak, że proforma i właściwa faktura VAT zostaną wystawione
    tego samego dnia, bo klient zapłaci od ręki. ICMPTZ? :)

    > No to idąc dalej, bierzemy jakąkolwiek Twoją ofertę.
    > W myśl innych przepisów mamy na niej Twój NIP i spodziewamy się
    > danych towaru bądź usługi.
    > I teraz w zależności od tego czy oferta była ogólna czy skierowana
    > do konkretnego podmiotu, karzemy za wystawienie nieprawidłowej
    > faktury, bo albo nie podałeś danych kontrahenta albo przeciwnie,
    > podałeś a nie odprowadziłeś VAT od tej oferty (a co) :D

    O właśnie w tym szukam dziury :)

    W wielu przypadkach taka oferta w postaci faktury pro-forma jest zbudowana
    na podstawie tej samej formatki, co faktura VAT i różni się tylko tym
    jednym tekstem. Wcześniej można było się bronić, że nie ma wyraźnego napisu
    "Faktura VAT", a teraz zostaje tylko wspominana przez Ciebie kwestia
    uznania intencji wystawiającego.

    > W sumie... w sumie to chyba trzeba by ukarać za każdy post
    > w tym wątku, bo ta faktura niekompletna była.
    > Znaczy treść danego postu nie zawierała wszystkich danych które
    > ma zawierać f-ra ;)

    Ale my tu mamy do czynienia z kompletną fakturą, więc od tej strony tego
    nie ugryziesz. Czepianie się dotyczy sposobu zatytułowania takiego
    dokumentu.

    Tak BTW, to kiedyś nawet w podobnej dyskusji podrzuciłeś przykład samej
    ustawy o VAT jako potencjalnie nieprawidłowo wystawionej faktury. Niestety
    nie potrafię namierzyć wątku.

    > Ale jeszcze trzeba będzie do tego przekonać WSA :D
    > IMVHO "nie przejdzie", z argumentacją ad absurdum jak wyżej.

    Pytanie tylko jak bardzo komuś się będzie chciało drążyć temat :) Bo mnie
    zastanawia tylko potencjalna możliwość, która się teraz pojawiła. Bo
    niektórzy już teraz radośnie wystawiali "Faktury VAT pro-forma", jak np.
    home.pl (swego czasu o nich wspomniałeś, ale bez nazwy).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl