    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 3 Jan 2013 21:03:42 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Faktury w 2013 i proformy

    On Wed, 2 Jan 2013, Liwiusz wrote:

> [...]

    Ze względu na brak "oczywistego określenia" zamiaru wystawcy.
    A raczej takiego uznania przez US (patrz niżej).
    Chyba art.65 KC byłby właściwy :)

    > Właśnie z tego, że zawierała wszystko, co FV mieć powinna :)

    Chyba nie tylko.
    Popatrzeć na to trzeba tak: nie wszystkie niuanse uzasadniania
    są zawsze ujawniane, nawet w razie sprawy przed WSA/NSA urząd
    nie musi zawsze wyciągać wszystkich "armat", zostawiając
    sobie rzeczy oczywiste do "oczywistego uznania sądu".
    IMVHO z tego, że słowa "faktura VAT" US raczył był interpretować
    jako intencję wystawienia faktury. Pomijając słowo "proforma"
    które tej intencji zaprzeczało.
    To, że oszust się później tłumaczył że wcale nie to miał na myśli
    już USu nie obchodziło :>
    (i nie czepiać się słowa "oszust", rola advocatus diaboli!)
    Zauważ, że te pytania padły już dość dawno i zacząłem przemyślenia
    właśnie od takiej pesymistycznej wersji - chodziło o uznanie
    przez NSA treści "elektronicznej"[1] za "fakturę" :D
    Składasz sobie na kompie listę towarów oraz kto to sprzedaje,
    i w sumie już mamy "nieprawidłowo wystawioną fakturę" :P

    [OT]
    [1]
    Tak w ogólności, to mamy bajzel w nomenklaturze.
    Potężny.
    Postać informatyczna pomieszana jest z "elektroniczną", tylko
    czekać aż w jakimś zastosowaniu operacji na danych nanomechanika
    albo pneumatyka wyprze elektronikę i będzie cyrk, aktów prawnych
    w których pada słowo "elektroniczny" nie wyłączając (wiem, wyda
    się rozporządzenie że marchew to owoc a nie korzeń i już),
    jak najbardziej *analogowa* matryca fotoaparatów elektronicznych
    kojarzona jest z "fotografią cyfrową", a praktycznie dyskretnie
    próbkujące ziarno błony foto określane jest mianem "analogowego".
    Pewnie coś jeszcze dałoby się znaleźć.
    O "kompakcie" z przezorności nie wspomnę ;)

    pzdr, Gotfryd