  • 11. Data: 2008-12-13 19:54:56
    Temat: Re: Forma działalności przy obrotach 5-cio cyfrowych
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Tristan wrote:
    > A w jaki sposób się wyjmuje optymalnie? Nie mam zoo, alem ciekawy jak
    > to działa.

    Tez nie mam ale mam wrazenie ze spolka musi zlecac troche spraw
    wspolnikowi :) Analiza oplacalnosci uruchomienia nowej filli w swietle
    kryzysu na swiatowych rynkach finansowych czy cos w te desen :D

    Wieslaw

  • 12. Data: 2008-12-13 20:46:19
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-13, Wwieslaw <u...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Tez nie mam ale mam wrazenie ze spolka musi zlecac troche spraw
    > wspolnikowi :) Analiza oplacalnosci uruchomienia nowej filli w swietle
    > kryzysu na swiatowych rynkach finansowych czy cos w te desen :D

    A ów wspólnik to w jaki sposób będzie mógł owe zlecenie odebrać? Umowa
    o pracę, czy może będzie prowadził 1-os DG? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2008-12-13 21:10:29
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Wojciech Bancer wrote:
    > A ów wspólnik to w jaki sposób będzie mógł owe zlecenie odebrać?
    > Umowa o pracę, czy może będzie prowadził 1-os DG? :)
    Umowa o dzielo 50% KUP wyglada optymalnie, DG wiaze sie z ZUSem, chyba
    ze 2 lata w promocji.

    Wieslaw

  • 14. Data: 2008-12-13 22:22:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-13, Wwieslaw <u...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Umowa o dzielo 50% KUP wyglada optymalnie, DG wiaze sie z ZUSem, chyba
    > ze 2 lata w promocji.

    Jeśli chodzi o ZUS, to obecnie mam promocję nieustającą z PFRONu.
    Przynajmniej do momentu aż się rządzącym nie pozmienia.

    Ale co do umowy o dzieło - jeżeli jest to jednoosobowa sp. z o.o.,
    to się skarbówki nie czepiają o takie coś? Aż się nie chce wierzyć. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2008-12-13 23:05:25
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Wojciech Bancer wrote:
    > Ale co do umowy o dzieło - jeżeli jest to jednoosobowa sp. z o.o., to
    > się skarbówki nie czepiają o takie coś? Aż się nie chce wierzyć. :)

    Jednoosobowa sp. z o.o. nie ma sensu, ZUS obowiazuje... kilka % udzialow
    zawsze moze objac mama/dziewczyna/dziadek (niepotrzebne skreslic) -
    (teoretyzuje). No i oczywiscie musi taka UoD miec rece i nogi, spolka
    musi poniesc koszty w celu uzyskania przychodow, a nie bo tak.

    Zalozmy, ze jestem wspolnikiem zoo, znam sie na sieciach
    telekomunikacyjnych, mam nawet pare certyfikatow. Spolka dziwnym
    zbiegiem okolicznosci tez sie tym zajmuje i rekami prezesa, ktory
    dziwnym zbiegiem okolicznosci jest tym udzialowcem mniejszosciowym,
    zleca mi jako podwykonawcy wykonanie projektu sieci dla klienta. Dzielo
    powstaje jak malowane, spolka placi mi tyle, ze w kasie spolki zostanie
    na rate leasingu mercedesa i 5 zlotych na gorke. Moja specjalistyczna
    praca jest droga i nic w tym dziwnego, w kontrakcie dodatkowo mam
    zapisane prawo do wykorzystywania rzeczonego mercedesa na koszt spolki w
    trakcie wykonywania dziela, aby ja godnie reprezentowac (nie w sensie
    reprezentacji kodeksowej) :) W ten oto sposob robie to co lubie, na 50%
    KUP i z ograniczona odpowiedzialnoscia. Minus jest taki, ze mercedes nie
    moj tylko spolki.

    Co popuscilem wodze fantazji to moje, a ze grupa jest o prawie, to moze
    ktos zweryfikuje te opowiesci.

    Wieslaw

  • 16. Data: 2008-12-14 09:08:25
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 14 Dec 2008 00:05:25 +0100, Wwieslaw <u...@o...pl> wrote:

    >Zalozmy, ze jestem wspolnikiem zoo,
    czyli Ty i spolka to podmioty powiazane.

    >zleca mi jako podwykonawcy wykonanie projektu sieci dla klienta. Dzielo
    >powstaje jak malowane, spolka placi mi tyle,
    a w przypadku podmiotow powiazanych US wywala z kosztow nadmierne
    kwoty patrzac na wartosc rynkowa projektu.

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2008!
    http://www.nadmorze.pl - Może nad morze?

  • 17. Data: 2008-12-15 21:06:41
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    WAM wrote:
    > a w przypadku podmiotow powiazanych US wywala z kosztow nadmierne
    > kwoty patrzac na wartosc rynkowa projektu.

    Hmm nikt nie mowi o kwotach nadmiernych. Wiedza specjalistyczna, droga,
    ale cena rynkowa. Wiem ze pakowanie w zoo kosztowo wtedy niewiele pomaga
    (ZUS vs pelna ksiegowosc) ale w ukladzie kiedy ograniczona
    odpowiedzialnosc jest mocno pozadana, chyba warto?

    Wieslaw