eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFormalności: zakup samochodu od 1-os. DG do 1-os. DG, faktura VAT › Re: Formalności: zakup samochodu od 1-os. DG do 1-os. DG, faktura VAT
  • Data: 2015-06-26 15:39:18
    Temat: Re: Formalności: zakup samochodu od 1-os. DG do 1-os. DG, faktura VAT
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-06-26 o 00:13, Gotfryd Smolik news pisze:

    > [...]
    >
    > Samą definicję ST.
    > Brak zamiaru używania dłużej niż rok zobowiązuje do niezaliczania do ST.
    > Niby zamiar można zmienić, zakazu nie ma, niemniej litera przepisu
    > stanowi co stanowi.
    >
    > (...)

    Przepraszam, mój błąd - nie dopisałem wprost: a co to za różnica, czy 2
    lata, czy dłużej.

    Czyli reasumując:

    Samochód używany ciężarowy kupiony na fakturę VAT.
    Założenie: ma być używany co najmniej 2 lata.
    Cena będzie ok. 4000 zł. netto

    1/ w rejestrze VAT - która kolumna? Czy może ustawić "nie księgować"

    2/ w ŚT - dzięki, już wiem, że tak - jaki ustawić procent? Czy może
    amortyzować jednorazowo?

    oraz:

    3/ Czy wymagane jest zgłoszenie do Urzędu Skarbowego o nabyciu pojazdu
    spełniającego wymogi 100% odliczenia VAT od paliwa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam