eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFreelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów różnych typów. › Re: Freelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów różnych typów.
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 30 Mar 2016 09:30:29 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Freelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów
    różnych typów.
    From: Adam <a...@g...com>

    Witam

    Jednak ta lista jest w unijnym załączniku (to nie wymysł naszego ministra)...

    > Dostarczanie oprogramowania to moze byc np sprzedaz gier przez
    > internet, a niekoniecznie pisanie na zamowienie :-)

    Tak, dostarczenie też tak rozumiem. Jako sprzedaż gotowca.
    A nie pisanie oprogramowania unikalnego pod potrzeby klienta.

    W starszej dyrektywie "Punkt 1 załącznika II do dyrektywy 2006/112/WE:"
    jest też:
    a) tworzenie i hosting witryn internetowych;

    Nie wiem czy to dobrze, ktoś przetłumaczył. Bo hosting, a tworzenie stron
    to zupełnie inna usługa ;/

    Teraz akurat nie robiłem stron (tylko oprogramowanie działające bez WWW) dla tych nie
    podatników z UE więc to nie dotyczy. A w przyszłości unikać.

    Freelancer tylko pośredniczy w "parowaniu" zleceniodawcy i sprzedającego.
    Pobierając prowizję od klienta (3%) i od wykonawcy (10%)

    IMHO Fakturę wystawia wykonawca zleceniodawcy (klientowi).

    Może to zrobić przy pomocy ich systemu (nie próbowałem), ale jak rozumiem Freelancer
    nie pośredniczy "prawnie" jedynie przekazuje kasę zabierając prowizję (wystawia na
    samą prowizję swoją fakturę).

    Fakturę za usługę musi wystawić wykonawca IMHO.

    > Bo jesli dobrze rozumiem, to MOSS dotyczy swiadczenia uslug na rzecz
    > konsumenta w innym kraju Unii (i placenia podatku temuz krajowi).

    Tak.
    Jak konsumentem usługi* (odbiorcą) jest nie podatnik (osoba prywatna lub firma co nie
    podała numeru VAT) z UE to wtedy MOSS.
    * objętej MOSSem czyli: usług telekomunikacyjnych, nadawczych i elektronicznych