  • 1. Data: 2005-02-27 12:36:23
    Temat: Fundusz remontowy - czy tak uznają?
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Czy urząd skarbowy uzna odliczenie z tytułu
    funduszu remontowego w roku 2004,
    jesli jest ono udokumentowane tylko tak,
    że na comiesięcznych przelewach całości czynszu
    na konto wspolnoty mieszkaniowej, w temacie przelewu
    jest adnotacja
    "...w tym 50 zł na fundusz remontowy" ?

    Nie byly to więc odrębne przelewy, nie ma też odrębnego konta.

    Dzieki,

    latet

  • 2. Data: 2005-02-27 13:22:24
    Temat: Re: Fundusz remontowy - czy tak uznają?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest adnotacja
    > "...w tym 50 zł na fundusz remontowy" ?
    >
    > Nie byly to więc odrębne przelewy, nie ma też odrębnego konta.

    Nalezy oczekiwac, ze nie uzna. Nalezalo by wziac od zarzadu wspolnoty (albo
    od zarzadcy) jakis swistek potwierdzajacy wysokosc wplat na fr.

    marekz

  • 3. Data: 2005-02-27 14:53:37
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cvshjp$sfv$1@atlantis.news.tpi.pl>, MarekZ wrote:
    > Użytkownik "latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Nalezy oczekiwac, ze nie uzna.

    Dlaczego nie? Dowód wpłaty to przecież jest. Plus ewentualnie pismo od
    zarządcy, że miesięczna wpłata na FR wynosi tyle a tyle.

    Renata

  • 4. Data: 2005-02-27 15:02:22
    Temat: Re: Fundusz remontowy - czy tak uznaj??
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Sun, 27 Feb 2005 13:36:23 +0100, w <cvsesr$61j$1@host102-ursus.spray.net.pl>,
    "latet" <l...@l...pl> napisał(-a):

    > Nie byly to więc odrębne przelewy, nie ma też odrębnego konta.

    Nie musi być wyodrębionego konta do FR, większość spółdzielni co przez swoją
    głupotę kazała wpłacać na oddzielne konto już się z tego wycofała.
    Twój wpis jest więc wystarczający.

  • 5. Data: 2005-02-27 15:26:03
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnd23nnh.hpu.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

    > Dlaczego nie? Dowód wpłaty to przecież jest. Plus ewentualnie pismo od
    > zarządcy, że miesięczna wpłata na FR wynosi tyle a tyle.

    Dlatego, ze ja moge sobie wydrukowac takie dowody wplaty, ze 100% bedzie "na
    cele fr". Na tytule wplaty to ja sobie moge wpisac cokolwiek, nie tworzy to
    przeciez rzeczywistosci. W mojej opinii, musi to byc takie cos, co
    przynajmniej teoretycznie powoduje mozliwosc ustalenia stanu faktycznego
    przez us, bez koniecznosci angazowania w to "zeznan" wlasciciela lokalu. No
    i zapewne przed wszystkim, zalezy to podejscia konkretnego, lokalnego us.

    marekz

  • 6. Data: 2005-02-27 15:28:37
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    "latet" <l...@l...pl> napisał(-a):

> [...]

    Nie musi być wyodrębionego konta do FR, większość spółdzielni co przez swoją
    głupotę kazała wpłacać na oddzielne konto już się z tego wycofała.

    Ryzykowne stwierdzenie (to o wystarczajacym wpisie)... A odrebne konto nie
    jest po to, ze musi byc (no bo nie musi), tylko w tym celu, aby utrudnic
    zarzadowi wykorzystanie tych srodkow na cele inne niz przewidziane.

    pozdrawiam, marekz

  • 7. Data: 2005-02-27 15:32:55
    Od: "latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > faktycznego przez us, bez koniecznosci angazowania w to "zeznan"
    > wlasciciela lokalu. No i zapewne przed wszystkim, zalezy to podejscia

    Na logikę to powinno być, tak jak piszesz,
    ale wiele razy slyszalem opinie z US, ze nie uznają zadnych
    zaswiedczen od "spółdzielni" o wyskosci wplat,
    a jedynie interesują ich dowody przelewów...

    latet

  • 8. Data: 2005-02-27 16:11:28
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Na logikę to powinno być, tak jak piszesz,
    > ale wiele razy slyszalem opinie z US, ze nie uznają zadnych
    > zaswiedczen od "spółdzielni" o wyskosci wplat,
    > a jedynie interesują ich dowody przelewów...

    Wydaje mi sie logiczne, ze musi byc dowod przelewu, bo odliczeniu podlegaja
    kwoty, ktore zostaly *zaplacone* a nie kwoy, ktorymi wspolnota czy
    spoldzielnia obciazyla wlasciciela/najemce. Natomiast przewiduje (choc nie
    musi sie to sprawdzic) problemy z takim dowodem wplaty, gdzie o wysokosci
    tego przelewu, ktora ma podlegac odliczeniu, swiadczy tylko jakis dopisek.
    Ja bym wzial od zarzadu jeszcze jakis swistek z rocznym rozliczeniem.
    Ogolnie sprawa wysoce uznaniowa, w zaleznosci od nastrojw panujacych w danym
    us zapewne. :-)

    pozdrawiam, marekz

  • 9. Data: 2005-02-27 16:39:50
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Sun, 27 Feb 2005 16:28:37 +0100, w <cvsp7i$osb$1@nemesis.news.tpi.pl>, "MarekZ"
    <m...@w...irc.pl> napisał(-a):

    > Ryzykowne stwierdzenie (to o wystarczajacym wpisie)... A odrebne konto nie
    > jest po to, ze musi byc (no bo nie musi), tylko w tym celu, aby utrudnic
    > zarzadowi wykorzystanie tych srodkow na cele inne niz przewidziane.

    Jeśli zarząd będzie chciał wykorzystać na inne cele, to i tak wykorzysta --
    odrębne konto w niczym nie przeszkadza.
    Jak wg ciebie powinno być więc? (zakładamy, że spnia ma 1 konto)

  • 10. Data: 2005-02-27 17:19:54
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Jeśli zarząd będzie chciał wykorzystać na inne cele, to i tak wykorzysta --
    odrębne konto w niczym nie przeszkadza.
    Jak wg ciebie powinno być więc? (zakładamy, że spnia ma 1 konto)

    Racja, jak bedzie chcial to wykorzysta. Tylko trudniej bedzie ten fakt
    ukryc.

    Zaswiadczenie ze spoldzielni o wplynieciu na rachunek bankowy spoldzielni w
    ciagu roku 2004 kwoty ....... z przeznaczeniem na fundusz remontowy. Podpis
    osoby upowaznionej przez glownego ksiegowego. Z takim swistkiem dowody
    przelewow czy tez wplat, wydaja mi sie zbedne (tym bardziej ze beda na inne
    sumy).

    marekz