  • 1. Data: 2005-02-27 10:11:26
    Temat: vat-samochod ciezarowy -jeszcze raz
    Od: "domel" <r...@k...net.pl>

    Czy ktoś jest w stanie jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, czy jeśli
    mam samochód ciężarowy (w moim rozumieniu) to mogę odliczxyć vat od paliwa
    czy nie. Dodam, że samochód spełnia kryteria nieszczęsnego wzoru, ale
    niestety nie ma homologacji bo Starachowice takiego czegoś nie wystawią,
    Opierając się na opinii serwisu http://vat.pl/pages/i/142.php to niby tak.
    W jedynce jednak słyszałem opinie, że nie. Wiem, że prowadzący DG w
    podobnych przypadkach postępują różnie. Pewnie temat był już wąłkowany, ale
    nie znalazłem dokładnie takiego wątku. Jęsli ktoś jest w stanie udzielić
    jendnoznacznej odpowiedzi z góry dziekuje.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-27 18:21:10
    Temat: Re: vat-samochod ciezarowy -jeszcze raz
    Od: "orig" <r...@w...pl>

    Jeśli jest zrejetrowany jako cieżąrowy i spełnia wymogi wzoru - można
    odliczyć VAT

  • 3. Data: 2005-02-28 07:30:26
    Od: "M.B." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "domel" <r...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie znalazłem dokładnie takiego wątku. Jęsli ktoś jest w stanie udzielić
    > jendnoznacznej odpowiedzi z góry dziekuje.

    Pojedyncze swiadectwo homologacji nie jest wymagane. Ważne żeby dla danego
    typu samochodu istniała homologacja ciężarowa, był zarejestrowany jako
    ciężąrowy i spełniał wzór z ustawy.
    W wyjaśnieniach na stronie www.mf.gov.pl znajduje sie właśnie taka opinia.
    Pozdrawiam
    M.B.