  • 11. Data: 2005-02-27 21:59:13
    Temat: Re: Fundusz remontowy - czy tak uznają?
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cvsp2r$ocj$1@nemesis.news.tpi.pl>, MarekZ wrote:
    > Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrnd23nnh.hpu.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

    > Dlatego, ze ja moge sobie wydrukowac takie dowody wplaty, ze 100% bedzie "na
    > cele fr". Na tytule wplaty to ja sobie moge wpisac cokolwiek, nie tworzy to
    > przeciez rzeczywistosci.

    Nie ma już ulgi na pomoce naukowe, ale załóżmy, że chciałeś
    udokumentować taką ulgę na przedmiot, który kupiłeś przez internet.
    Do przesyłki dołączona jest faktura, którą trzeba uregulować
    przelewem. Czy przelew z wpisanym tytułem: "Opłata za prenumeratę X",
    albo "Zapłata za książkę Y, zgodnie z fakturą Z" nie jest dowodem
    poniesionych kosztów? Co w takim razie nim będzie?

    Renata

  • 12. Data: 2005-02-27 22:28:44
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnd24glh.lir.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

> [...]
    > albo "Zapłata za książkę Y, zgodnie z fakturą Z" nie jest dowodem
    > poniesionych kosztów? Co w takim razie nim będzie?

    W moim rozumieniu jest wystarczajacym dowodem wylacznie razem z ta faktura.
    Sam nie jest. Ja dostaje na swoj rachunek rozne przelewy (na przyklad z
    wpisanym odbiorca typu Osama bin Laden, UOP, oddział ZUS, urzad skarbowy
    itp). Podobnie ja czasami dla zabawy, rozne wysylam. Nazwa odbiorcy i
    komentarz na przelewie, nie sa zadnymi "dowodami". W przypadku ulgi na
    pomoce naukowe, ktory opisujesz, mamy dokument okreslajacy zobowiazanie i
    dokument dowodzacy uregulowania tego zobowiazania. W przypadku tego dowodu
    wplaty, od ktorego zaczela sie dyskusja, mamy tylko drugi z tych elementow.
    Dlatego pisalem o jakims dodatkowym swistku od zarzadu/zarzadcy, w ktorym
    bylo by okreslone to "zobowiazanie" (czyli jaka czesc z przelewow dotyczyla
    w rzeczywistosci fr). De facto mam wrazenie, ze o ile moze wystarczyc sam
    taki swistek (na ktorym bedzie zawarte stwierdzenie ile srodkow *wplynelo*
    na ten cel), o tyle sam dokument stwierdzajacy fakt przelewu na jakis tam
    rachunek bedzie niewystarczajacy.

    marekz

  • 13. Data: 2005-02-27 22:59:45
    Temat: Re: Fundusz remontowy - czy tak uznaj??
    Od: "Arkady" <a...@...stopce>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Radoslaw P." <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > Sun, 27 Feb 2005 13:36:23 +0100, w
    > <cvsesr$61j$1@host102-ursus.spray.net.pl>,
    > Nie musi być wyodrębionego konta do FR, większość spółdzielni co przez
    > swoją głupotę kazała wpłacać na oddzielne konto już się z tego wycofała.
    > Twój wpis jest więc wystarczający.
    > Ryzykowne stwierdzenie (to o wystarczajacym wpisie)... A odrebne konto
    > nie jest po to, ze musi byc (no bo nie musi), tylko w tym celu, aby
    > utrudnic zarzadowi wykorzystanie tych srodkow na cele inne niz
    > przewidziane. pozdrawiam, marekz

    Tyle, że to ma być wydzielone konto księgowe, a nie oddzielny rachunek
    bankowy.

    --
    Arkady
    mój adres email: http://cerbermail.com/?AjobM0wif6

  • 14. Data: 2005-02-27 23:06:25
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Arkady" <a...@...stopce> napisał w wiadomości

    > Tyle, że to ma być wydzielone konto księgowe, a nie oddzielny rachunek
    > bankowy.

    Wspolnoty mieszkaniowe nie musza prowadzic ksiegowosci zgodnie z ustawa o
    rachunkowosci (spoldzielnie chyba musza, tak?). Wiec w przypadku wspolnoty
    pojecie konta, samo z siebie jest czasami dosc wirtualne. W przypadku
    ewidencji pozaksiegowej w ogole nie musi byc kont. Sa co najwyzej "srodki
    wplacone na jakis tam cel, albo bedace zaliczką na cos tam".

    marekz

  • 15. Data: 2005-02-28 06:35:30
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cvthkb$80g$1@atlantis.news.tpi.pl>, MarekZ wrote:
> [...]
    .waw.pl...

    > W moim rozumieniu jest wystarczajacym dowodem wylacznie razem z ta faktura.

    No to dlaczego przelew z dopiskiem FR plus pismo od zarządcy, że FR
    wynosi tyle a tyle miesięcznie nie wystarcza?

    Renata

  • 16. Data: 2005-02-28 10:27:31
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnd25eti.pq6.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

    > No to dlaczego przelew z dopiskiem FR plus pismo od zarządcy, że FR
    > wynosi tyle a tyle miesięcznie nie wystarcza?

    Dlatego ze pismo o tresci, ktorą zasugerowalas, okresla ile powinno wplynac,
    a nie ile wplynelo. A dowod wplaty takze nie identyfikuje jednoznacznie ile
    wplynelo. Na przyklad wlasciciel mogl regulowac tymi wplatami zaleglosc z
    przed 2 lat.

    marekz

  • 17. Data: 2005-03-01 12:12:57
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cvurnr$c98$1@atlantis.news.tpi.pl>, MarekZ wrote:

> [...]
    > wplynelo. Na przyklad wlasciciel mogl regulowac tymi wplatami zaleglosc z

    I to jest argument.

    Renata