eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiGdzie na swiecie sa normalne podatki - czyli jak zalozyc DG zagranica › Re: Gdzie na swiecie sa normalne podatki - czyli jak zalozyc DG zagranica
    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Gdzie na swiecie sa normalne podatki - czyli jak zalozyc DG zagranica
    Date: Wed, 28 Jun 2006 11:43:17 +0200

    Dnia 27-06-2006 o 12:12:34 lobuziak <l...@w...pl> napisał:

    > To jest jakis pomysl. Swego czasu slyszalem tez, ze Czechy i Slowacja
    > maja
    > duzo bardziej przyjazne prawo podatkowe niz u nas i ze czesc firm
    > przenosi
    > sie tam, choc ciezko powiedziec, czy to jest jakies powszechne zjawisko.
    >
    > A co z krajami skandynawskimi? Tam co prawda stawki podatkow sa dosc
    > wysokie, ale zastanawia mnie czy ich prawo jest rownie skomplikowane i
    > nieprzejrzyste jak u nas?

    Jeden z moich kontrahentów jest ze Szwecji - tamtejszy odpowiednik Spzoo,
    aczkolwiek zaczynał od czegoś na modłę DG.
    Nie wiem dokładnie jakie mają przepisy ale przyjkładowo nie ma dla niego
    żadnego problemu
    czy wpiszę jego NIP EU czy krajowy na fakturze, czy może oba, co będzie na
    korekcie itp.
    Nie chciał też uwierzyć że mogę mieć kłopot z wystawieniem faktury NP.
    Z drugiej strony jakieś 8 lat temu współpracował z inna polską firmą i
    chcieli od niego zaliczkę
    na łapówkę dla kogoś w TP za szybsze założenie telefonu :D więc wie że u
    nas są kwiatki i mi pomaga
    zamiast utrudniać.

    pozdrawiam