  • 21. Data: 2003-01-30 14:26:02
    Temat: Re: Gdzie szukac kosztow?
    Od: " Michal" <p...@g...pl>

    Witam :)

    > Tylko po co ?
    > NIee daj sie podpuscic. Kupuj tylko to, co Ci jest potrzebne.

    zgadza sie. konkretnie: bardzo by mi zalezalo zeby nie kupujac nic
    poza planowanymi zakupami uszknac cos albo z podatku, albo z niemalej
    wg mnie sumy niewykorzystanego VATu.

    zadnych sugestii? jakos nie wierze ze wszyscy placa caly VAT :)

    pozdrawiam Sniegowo ;)
    Michal

  • 22. Data: 2003-01-30 14:39:32
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    > Jest natomiast zadziwiajace jak czesto ludzie wydaja niepotrzebnie
    > 100 zl by ie dac US-owi 50. ja wole wtedy dac owe 50 i zostaje mi drugie 50

    Nie wierzę!
    To chyba idioci!
    Normalny tak kalkuluje by dobrze na tym wyjść:-)))

  • 23. Data: 2003-01-30 14:43:51
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik " Michal" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > zadnych sugestii? jakos nie wierze ze wszyscy placa caly VAT :)

    A co cię VAT obchodzi ?????

    To nie jest moje, to w całość trafia do budżetu
    Vat to mnie boli tylko osobiście, jak ja Jan Berdycz mam go w cenie wyrobu
    finalnego.;-(
    Ale jako Berdycz Company mam go w dupie:-)
    Jest mi obojętne, jaka część popłynie do US, a jak do dostawców.
    Jedyny zysk jest wtedy jak na VAT kantujesz.

  • 24. Data: 2003-01-30 15:08:00
    Od: " Michal" <p...@g...pl>

    Witam :)

    berdycz <p...@b...pl> napisał(a):

    > A co cię VAT obchodzi ?????

    bo wg kontraktu mam miesiac w miesiac wystawiac fakture VAT.
    znam jego wysokosc i szukam sposobu, zeby min nim jakos zagospodarowac a nie
    caly zwracac US. na razie "na liscie" mam tylko fakture za telefon.

    pozdrawiam
    Michal

  • 25. Data: 2003-01-30 15:17:01
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > bo wg kontraktu mam miesiac w miesiac wystawiac fakture VAT.
    > znam jego wysokosc i szukam sposobu, zeby min nim jakos zagospodarowac a nie
    > caly zwracac US. na razie "na liscie" mam tylko fakture za telefon.

    Zrozum, że jeśli naliczysz tego VATu przykładowo 220zł, to co cię obchodzi czy całe
    220 wyślesz do urzędu, czy 20 do urzędu a 200 do
    dostawcy kosztów, który to wyśle do urzędu skarbowego.????
    Różnica jest w terminach płatności i tyle. Jak sam wyślesz to jeszcze masz pewność
    zapłaty. Inaczej masz zafajdany obowiązek
    sprawdzić czy dostawca kosztów VAT zapłacił:-(

    Z podatkiem dochodowym już tak nie jest:-(
    Ale jak masz kupować zbędne bzdury, to lepiej nie wyrzucać forsy.
    Duży zysk (duże podatki) może ci się kiedyś przydać np. do wzięcia kredytu.
    Czasami uchroni cię to przed kontrolą, zwiększy Twoją wiarygodność, bo co to za
    firma, która od roku wykazuje straty...dlaczego
    jeszcze istnieje????po co prowadzić firmę za minimalny miesięczny zysk typu 100zł ???
    ktoś kogoś robi w konia:-(

  • 26. Data: 2003-01-30 16:14:08
    Od: " Michal" <p...@g...pl>

    Witam :)

    berdycz <p...@b...pl> napisał(a):
> [...]
    > całe 220 wyślesz do urzędu, czy 20 do urzędu a 200 do
    > dostawcy kosztów, który to wyśle do urzędu skarbowego.????

    hmm wydawalo mi sie ze to jest tak ze mam 220 do zaplacenia do
    urzedu skrawbowego ktore moge pomniejszyc o VAT z faktur ktore ja
    zaplacilem.

    np (prosze popraw mnie jesli nie mam racji)
    1) wystawiam fakture na 1000 zl + 220zl VAT (za costam)
    2) kupuje czasopismo i place 500zl + 110 VAT
    3) do US odprowadzam 110 zl czyli roznice

    dopiero zaczynam cala zabawe z fakturami, wystawianiem - moge sie wiec
    mylic :) jesli tak jest chetnie wyslucham gdzie lezy prawda.

  • 27. Data: 2003-01-30 16:48:53
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik " Michal" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    Masz rację! Ale naprawdę fiskus dostanie cały naliczony twój VAT tylko okrężną drogą.
    110 od ciebie i 110 od dealera gazet pomniejszone o jego koszty.
    Ty zaś te drugie 110 dostarczysz temu dealerowi gazet :-)

    Pozbywasz się zawsze całych 220 zł, obojętnie na ile kawałków je poszatkujesz.

    Cieszyć się możesz tylko z terminów płatności, o ile umiesz szybko mnożyć kapitał.
    Np. kupisz auto i wiele miesięcy nie nazbierasz na zapłatę VAT, albo dostaniesz
    zwrot, a ten samochód pozwoli nawiązać ci nowe
    kontrakty, których bez niego byś nie dostał.
    Jeśli zaś to ma być tylko dupowóz do pochwalenia się kurewkom, to po coś go kupił:-(

    Ta "ucieczka" od zapłaty VAT do US musi być rozsądna.
    Jeśli do twojej DG nie jest ci coś potrzebne to tego nie kupuj.

  • 28. Data: 2003-01-30 17:03:23
    Od: " Michal" <p...@g...pl>

    Witam :)

    berdycz <p...@b...pl> napisał(a):
> [...]
    > 110 od ciebie i 110 od dealera gazet pomniejszone o jego koszty.
    > Ty zaś te drugie 110 dostarczysz temu dealerowi gazet :-)

    dla mnie to troszke filozofowoanie niepotrzebne :)

    mam 1000 zl, jesli kubilbym te czasopisma za 500 zostalo by mi tylko
    500 zl. a tak zostanie mi 610. dla mnie ta kalkulacja starcza by szukac
    VATowcow robiac normalne/ planowane/ potrzebne i tak zakupy. tylko gdzie :)

    pytanie tylko co jeszcze mozna legalnie zrobic. i o to wlasnie chialem spytac
    szanownych grupowiczow. caly czas po cichu licze ze cos ktos mi podsunie
    jakis pomysl za odliczenia od podatku czy dochodu (wsrod rzeczy ktore i tak
    place nie wiedzac tego). uff :)

    > Ta "ucieczka" od zapłaty VAT do US musi być rozsądna.
    > Jeśli do twojej DG nie jest ci coś potrzebne to tego nie kupuj.

    tak wiem o tym. brr juz chyab 4 raz to w tym watku powtarzam.. ;)

    dziekuje i pozdrawiam
    Michal

  • 29. Data: 2003-01-30 17:06:09
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Michal wrote:

    > dopiero zaczynam cala zabawe z fakturami, wystawianiem - moge sie wiec
    > mylic :) jesli tak jest chetnie wyslucham gdzie lezy prawda.
    Prawda jest taka, że w razie końtroli to Ty będziesz musiał udowodnić
    smutnym z UKS, że taka a taka rzecz była Ci niezbędna do osiągnięcia
    przychodu.
    Co do VAT (i nie tylko), Berdycz pisze szczerą prowdę. Kupowanie pierdół
    - byleby tylko nie wykazać na VAT-7 i nie wpłacać do US - jest
    nonsensem, bo płacisz ten VAT kupując pierdoły.
    Pilnuj _faktycznie_ ponoszonych wydatków, bierz faktury na to co
    kupujesz i pilnuj, żeby kasa się nie rozłaziła po kątach (a lubi,
    zwłaszcza świeżym właścicielom firm ;)) ).

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 30. Data: 2003-01-30 17:10:08
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Michal wrote:

    > [...]dla mnie ta kalkulacja starcza by szukac
    > VATowcow robiac normalne/ planowane/ potrzebne i tak zakupy. tylko gdzie :)
    Heeee???!!!! 8-o!!
    Że gdzie niby szukać VAT-owców?? Znakomita większość średnio
    prosperujących kiosków RUCh'u (że pozostaniemy przy gazetkach) to
    płatnicy VAT i mogą wystawić fakturę. O co Ciebie idzie???