  • 61. Data: 2003-01-31 15:30:23
    Temat: Re: Gdzie szukac kosztow?
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik Daniel Chlodzinski <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b1e2ae$1mg$...@n...ipartners.pl...

    > zakupu komputera (jego poczatkowa cena ). Nie bardzo rozumiem tez pojecie
    > zmniejszona o kwote naleznego podatku ?? Jaki nalezny ?? Z ostatniego
    > miesiaca wykonywania DG, z dwoch ostatnich ?? I dlaczego zmniejszona,
    > wydawalo mi sie ze te 220 zl z mojego przestarzalego komputera zwiekszy
    moj
    > podatek nalezny i panstwu oddam sume. Ale moze ja nie rozumiem pojecia

    Przez "cene sprzedaży" rozumie się cenę detaliczną bo takie obowiązują na
    rynku. A więc wg twojego przykładu cena sprzedaży to 1220 zł. Stawka
    podatkowa przy liczeniu "od tyłu" to 18,03% tj....mmmm.....220 zł! A więc
    podstawa opodatkowania to 1220-220=1000zł.

  • 62. Data: 2003-01-31 16:02:06
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    hADeSik wrote:
    > Możesz go odliczyć, ale powinieneś sprawdzić, czy ten kto wystawił Ci
    > fakturę za telefon, gazety itd. zapłacił VAT do US - jak nie zapłacił to
    > Ty nie powinieneś odliczać.
    >
    > Ja to tak rozumiem...
    Zapłacił czy nie zapłacił, to nie ma nic do rzeczy. Natomiast, Ty
    (stosując reductio ad absurdum czyli po polsku fiskalny tok rozumowania)
    powinieneś sprawdzić, czy twój końtrahent sobie ów fakt sprzedaży
    _z_a_k_s_i_ę_g_o_w_a_ł_ i wykazał w deklaracji VAT-7. Ponieważ
    deklarację składa w tym terminie co i Ty więc teoretycznie nie masz
    szansy PRZED wykazaniem VAT naliczonego sprawdzić czy wykazał, więc
    odliczasz dopiero w nsatępnym miesiącu (sprawdziwszy wszystkich swoich
    dostawców).

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 63. Data: 2003-01-31 16:32:50
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    -/ w odpowiedzi na list od maup /-
> [...]
    > szansy PRZED wykazaniem VAT naliczonego sprawdzić czy wykazał, więc
    > odliczasz dopiero w nsatępnym miesiącu (sprawdziwszy wszystkich swoich

    mea culpa - faktycznie źle się wyraziłeś, jestem skłonny się przychylić
    do zasady przedstawionej przez Ciebie... ;-)

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 64. Data: 2003-01-31 16:35:33
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "maup" <k...@m...in.tarnow.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > szansy PRZED wykazaniem VAT naliczonego sprawdzić czy wykazał, więc
    > odliczasz dopiero w nsatępnym miesiącu (sprawdziwszy wszystkich swoich

    A żeby było bardziej absurdalnie, ktoś mógł zaksięgować w księgach, a w deklaracji
    VAT wpisać inną kwotę, a jeszcze inną
    zapłacić:-(((
    i które faktury ujął w deklaracji ???? Może cudze, a nie nasze ????
    I to obywatel(?) ma być jeszcze jednym"policjantem" , by fiskus był pewny, że haracz
    do niego wpłynie.
    Fiskus łaskawie pozwala by dac zarobić poczcie za list ZPO i wcześniej mu VAT
    zapłacić
    Ale to dla dobra wszystkich niewolników "nienasyconej zbrojnej zdezorganizowanej
    organizacji rozbójniczej"
    :-(((

  • 65. Data: 2003-01-31 17:00:27
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    berdycz wrote:
    > A żeby było bardziej absurdalnie, ktoś mógł zaksięgować w księgach, a w deklaracji
    VAT wpisać inną kwotę, a jeszcze inną
    > zapłacić:-(((

    HA!!!! Mam!!!! Już wiem o co tu chodzi!!!!

    Żeby mieć _pewność_, że u dostawcy OK, podatnik VAT musi mu nasłać
    kontrolę (i tu kłania się program zmniejszenia bezrobocia bo
    dotychczasowych pracowników odp. pionów będzie wszak za mało).
    Zanim kontrola skontroluje, odniesie się i udostępni (jeżeli w ogóle)
    wyniki, mija już co najmniej dwa miesiące od zakupu. Ergo VATu już nie
    można odliczyć (i tu mamy piękny plan zwiększenia przychodów budżetu
    państwa z tytułu VAT). Że też wcześniej nikt tego nie odkrył!!! :>>

  • 66. Data: 2003-01-31 19:01:48
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Michal <p...@g...pl> wrote:
    > hihi wlasnie takiego ludzkiego opisu szukalem.
    > teraz zostlao mi znalezc pomysl by rzeczywiscie legalniew oczach pan z
    US
    > kupic kilka krokodyli ;)
    Uzasadnienie zakupu krokodyla( i) jest bardzo proste.Pilnują siedziby
    firmy.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 67. Data: 2003-02-01 12:01:39
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > On Fri, 31 Jan 2003, Daniel Chlodzinski wrote:
    > [...]
    >
    > Dokładnie tak...

    Zaraz, ale od wartości komputera jak jest (jaką udowodnie na podstawie np. cen
    giełdowych w "mojej okolicy" itp) czyli inaczej vat
    będzie od ceny za jaka sprzedam ten sprzet a np. w dea lata po zamortyzowaniu to może
    byc bardzo mala kwota (chybaze padnie i się
    zezłomuje:) ... no tak jak w ponizszym uzasadnieniu :)

    > No nie, to co zostanie "skonsumowane w celu DG" to zostanie :)

    Sark

  • 68. Data: 2003-02-01 12:32:47
    Od: "l:e:h" <l...@...pl>

    "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> skribis:

    >Jest natomiast zadziwiajace jak czesto ludzie wydaja niepotrzebnie
    >100 zl by ie dac US-owi 50. ja wole wtedy dac owe 50 i zostaje mi drugie 50

    Ale nie masz tego czegos za 100 zl.

    Zalezy, czy lepiej miec 50 zl, czy cos co kosztowalo 100 zl.
    I tyle.

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Nie chcesz byc bogaty - nie czytaj!
    "Tworzenie pieniedzy - klucze do obfitosci":

  • 69. Data: 2003-02-02 11:53:42
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "l:e:h" <l...@...pl> wrote in message
    > "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> skribis:

    > Ale nie masz tego czegos za 100 zl.
    >
    > Zalezy, czy lepiej miec 50 zl, czy cos co kosztowalo 100 zl.
    > I tyle.

    I to jest wlasnie zadziwiajace.

    Ludzie wola miec ZUPELNIE NEPOTRZEBNA RZECZ
    ktora kosztowala 100 niz 50 gotowka za ktora moga kupic rzecz potrzebna.

    Boguslaw