    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Gofin: WNiP bez amortyzacji.
    Date: Thu, 4 Sep 2008 23:25:42 +0200

    On Thu, 4 Sep 2008, r...@o...pl wrote:

    > Link mi "nie wchodzi" - przekierowuje na strone glowna.

    Hm... fakt.

    > Moge sie tylko domyslac o co chodzi.
    > W kazdym razie WNiP nie da sie wytworzyc, tylko ST podlegaja
    > wytworzeniu.
    > WNiP da sie tylko nabyc. Jesli tworzysz soft we wlasnym zakresie to
    > nie wytwarzasz
    > WNiP nawet jesli bedzie Cie to kosztowac 100k. Innymi slowy koszty
    > wytworzenia
    > takiego softu ida bezposrednio do KUP, chyba ze po drodze *nabedziesz*
    > inne(skladowe) WNiP>3500
    > - wtedy te skladowe amortyzujesz, ale osobno i bez zwiazku z
> [...]

    1. Zaskakujesz mnie wnioskiem, składam sprzeciw ;)
    A tak poważniej: jesteś pewien, że piszesz o *PODATKOWYM* ujęciu
    WNiP, nie dotyczą aby Twoje tezy ujęcia *rachunkowego* (na którym,
    jak przypomnę, znam się niczym kot na kwaśnym mleku, znaczy wcale)?

    Oczywiście to, że art.22g.4 dotyczy *wyłącznie* ST jest wiadome.
    Ale oznacza to tylko, że *ten* przepis nie dotyczy WNiP.
    Nie powoduje to pominięcia działania reszty (przepisów), prawda?

    2. Tak, o to chodziło. Z zastrzeżeniem p.1 ;)

    Jedziemy z przepisami.

    Poproszę o objaśnienie:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    Art. 22e
    1. Jeżeli podatnicy nabędš
    lub wytworzš we własnym zakresie
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    składniki majštku wymienione w art. 22a ust. 1
    i art. 22b ust. 1,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    o wartoœci poczštkowej przekraczajšcej 3.500 zł
    ---

    To raz.

    Dalej:
    +++
    Art. 22g
    1. Za wartoœć poczštkowš œrodków trwałych
    oraz wartoœci niematerialnych i prawnych,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    z uwzględnieniem ust. 2-18, uważa się:
    [...]
    2) w razie wytworzenia we własnym zakresie - koszt wytworzenia,
    ---

    To dwa.

    I na deser:
    +++
    Art. 22b
    1. Amortyzacji podlegajš, [...]
    [...]
    2. Amortyzacji podlegajš również, z zastrzeżeniem art. 22c, niezależnie
    od przewidywanego okresu używania:
    [...]
    2) koszty prac rozwojowych zakończonych wynikiem pozytywnym, który może
    być wykorzystany na potrzeby działalnoœci gospodarczej podatnika, jeżeli:
    ---

    pzdr, Gotfryd