    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Gofin: WNiP bez amortyzacji.
    Date: Sat, 6 Sep 2008 00:16:12 +0200

    On Fri, 5 Sep 2008, r...@o...pl wrote:

    > Jestem pewien :)

    Thx.
    No to kiedyś chlapnąłem z rozpędu głupotami :>, dobrze że
    gugiel działa jeszcze gorzej ;)

    > To czemu sam pominales ;)

    A bo to w inną stronę: skoro nie zapodałeś jasnego *wyłączenia*, to
    przepis o charakterze ogólnym nie przestaje działać.
    Zapis o 22b (wyłącznie o "nabyciu") rzeczywiście jest jaki jest.

    Natomiast mamy do dyskusji być może rozbieżne pojęcie "wydatków
    na uzyskanie WNiP": wychodzi że "nie liczą" się żadne koszty
    uboczne i usługi ktore same nie stanowią WNiP.
    Oczywiście nie liczy się również "praca podatnika".
    Trzeba zacząć od ustalenia, na przykładzie Twojego cytatu:
    "Jesli tworzysz soft we wlasnym zakresie to nie wytwarzasz
    WNiP nawet jesli bedzie Cie to kosztowac 100k. Innymi slowy koszty
    wytworzenia takiego softu ida bezposrednio do KUP"
    ...JAKIE mamy przykładowe koszty :)

    Przypomnę, że w przykładzie z gofina co do którego wysunąłem
    pretensję mamy jasną treść (cytowałem):
    "Jednak w naszej ocenie utworzenie strony internetowej nie skutkuje
    powstaniem składnika majštku zaliczanego do wartoœci niematerialnych
    i prawnych, nawet jeżeli jej utworzenie wišże się z przeniesieniem praw
    autorskich. Strona internetowa zakładana jest bowiem w celu łatwiejszego
    dostępu do potencjalnych klientów i zapoznania ich z ofertš handlowš."

    Mamy ewidentne NABYCIE prawa autorskiego (majątkowego)...

    pzdr, Gotfryd