  • 1. Data: 2007-09-17 19:42:03
    Temat: Grupa do likwidacji?
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    Witam,

    właśnie se czytam, że LPR zlikwiduje podatek dochodowy... Więc grupa będzie
    do likwidacji :-D Bo ile o samym wacie można mówić :-P

    --
    Wrak Tristana
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 2. Data: 2007-09-17 20:48:50
    Temat: Re: Grupa do likwidacji?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Wrak Tristana wrote:

    > Witam,
    >
    > właśnie se czytam, że LPR zlikwiduje podatek dochodowy... Więc grupa
    > będzie do likwidacji :-D Bo ile o samym wacie można mówić :-P

    Głupota. Niech VAT zlikwidują, a PIT zostawią. I wtedy rzeczywiście - grupa
    do likwidacji.

    p. m.

    ps: i niech nikt mi nie mówi że VAT jest inny bo kto inny płaci. Płaci
    zawsze ten kto kupuje.

  • 3. Data: 2007-09-17 20:53:23
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 17-09-2007 o 22:48:50 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Głupota. Niech VAT zlikwidują, a PIT zostawią. I wtedy rzeczywiście -
    > grupa
    > do likwidacji.

    Czemu akurat tak? Lepiej uproscic moment powstania obwowiązku podatkowego,
    przewietrzyc ustawe i jest git. Vat euro-pejski ma sporo rzeczy lepiej
    rozwiązanych niż
    niedorobiony polski pit.

  • 4. Data: 2007-09-17 21:02:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    t...@o...pl wrote:

    > Czemu akurat tak? Lepiej uproscic moment powstania obwowiązku podatkowego,
    > przewietrzyc ustawe i jest git. Vat euro-pejski ma sporo rzeczy lepiej
    > rozwiązanych niż niedorobiony polski pit.

    Chciałbym żeby inne rzeczy były równie niedorobione co polski PIT :).

    VAT to taki drugi podatek dochodowy. Tylko dla usprawiedliwienia nałożenia
    drugiego podatku o tym samym charakterze, nazwano go inaczej, troche
    inaczej się go liczy, wmawia się że ma charakter podatku obrotowego i że
    kto inny go płaci ;).

    p. m.

  • 5. Data: 2007-09-17 21:06:37
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 17-09-2007 o 23:02:12 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Chciałbym żeby inne rzeczy były równie niedorobione co polski PIT :).

    Może masz przykre doświadczenia a VAT :)
    Ja też mam, ale w pewnych śliskich sprawach akurat z vat nie miałem
    problemu, a z pit problem był - więc inaczej na to patrzę.

    > VAT to taki drugi podatek dochodowy.

    Zgoda

  • 6. Data: 2007-09-18 00:23:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    t...@o...pl wrote:

    > Może masz przykre doświadczenia a VAT :)
    > Ja też mam, ale w pewnych śliskich sprawach akurat z vat nie miałem
    > problemu, a z pit problem był - więc inaczej na to patrzę.

    Przykrym doświadczeniem była próba lektury ustawy ;). Od tamtej pory staram
    się nie mieć więcej doświadczeń z tym podatkiem, więc nie wychylam się poza
    limit.

    p. m.

  • 7. Data: 2007-09-18 11:01:03
    Od: Weissmann <P...@g...com>

    Najlepiej zlikwidować i PIT i VAT, a podatek zrobić pogłówny - każdy
    obywatel płaci tyle samo co miesiąc i każda firma płaci tyle samo co
    miesiąc. A co do sum to wystarczyłoby ok 250zł od łebka i 500zł od
    firmy. A skarbówka do likwidacji i na licytację :)

  • 8. Data: 2007-09-18 11:18:57
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-09-2007 o 13:01:03 Weissmann <P...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > miesiąc. A co do sum to wystarczyłoby ok 250zł od łebka i 500zł od
    > firmy. A skarbówka do likwidacji i na licytację :)

    Uważaj bo jeszcze jakieś nieroby tu przywedruja i Cie zlicznują,
    przecież kapitalista krwiopijca powinien płacić 120% podatków :)

  • 9. Data: 2007-09-18 16:02:07
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 18 września 2007 13:18
    (autor t...@o...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <o...@u...compnet.com.pl>):

    > Uważaj bo jeszcze jakieś nieroby tu przywedruja i Cie zlicznują,
    > przecież kapitalista krwiopijca powinien płacić 120% podatków :)

    No a dlaczego ja mam oddawać pół swojej pensji a inny tyle co na hamburgera?
    Podatek powinien być liniowy i koniec.

    --
    Wrak Tristana
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 10. Data: 2007-09-18 16:21:25
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-09-2007 o 18:02:07 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <o...@u...compnet.com.pl>):

    > No a dlaczego ja mam oddawać pół swojej pensji a inny tyle co na

    połowę pensji? czyli zarabiasz 500zł? I to brutto brutto jak rozumiem, bo
    jeśli mówiłbys o netto
    to jeszcze ZUS, PIT i VAT musiałbyś do tej pensji doliczyć, ajko składniki
    ktore byś zyskał
    + miałbyś więcej zamówień od ludzi odciążonych podatkami.

    Co do wyliczeń - wpływy z PIT wyniosły w 2006r. 37mld.
    Ludu pracującego było 24mln.
    37mld/24mln = ~1.550/r/łebka

    1550 / 12 = 130zł na miesiąc na głowę. Zero pitów, szitów i kontroli.

    Rozumiem że nie interesuje Cie wariant, w którym
    tą pierwszą stówę w miesiącu płacisz na podatek, a każdą nastepną, ile by
    ich nie było,
    bieżesz do kieszeni? Wolisz oddać od każdej stówy te 20%, czyli od 500zł
    stówę,
    i od kazdych kolejnych 500% też stówę? No to nie mam dalszych pytań :)
    Ja tam wolę oddać stówę a potem robić na rodzinę.